مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار نیر خبر داد:

مقاوم‌سازی بیش از ۲ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان نیر

عصر ساختمان:فرماندار شهرستان نیر گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی در سال‌های اخیر در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی بیش از ۲ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان نیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، مهدی احمدی، در گرامیداشت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه ساخت مسکن برای نیازمندان، تهیه و اجرای طرح هادی،‌ صدور اسناد مالکیت و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های کم‌دوام از اهم برنامه‌های مجموعه بنیاد مسکن است.

    وی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری، 99 روستا در شهرستان نیر وجود دارد که بیش از چهار هزار خانوار در آنها ساکن هستند، افزود: به همت بنیاد مسکن برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار اقدام به تهیه طرح هادی کردیم، به طوری که در 9 روستا این طرح‌ها در حال بازنگری است.

    فرماندار نیر با بیان اینکه حتی در 20 روستای زیر 20 خانوار نیز شاهد تهیه طرح هادی بودیم، ادامه داد: بخشی از این طرح‌ها در سال‌های گذشته اجرایی شده است و بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا مابقی طرح‌ها نیز با قوت و قدرت در سال جاری به انجام برسد.

    احمدی تصریح کرد: ساخت چهار خانه عالم، تکمیل سه خانه عالم نیمه‌تمام، احداث یک جایگاه آتش‌نشانی در روستاهای نیر و در دست ساخت بودن یک جایگاه آتش‌نشانی دیگر در اسلام آباد از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن بوده که در شهرستان نیر انجام شده است.

    وی از صدور سند مالکیت برای 3 هزار و 500 واحد در 26 روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور این اسناد مالکیت در هشت روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

    فرماندار شهرستان نیر به پرداخت 50 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه برای تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در شهرستان نیر ساخت مجموعه مسکونی 72 واحدی گلسار را برای تامین سرپناه محرومان و نیازمندان در دست اقدام دارد.

    رئیس شورای اداری شهرستان نیر از مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد مسکن خبر داد و یادآور شد: 2 هزار و 900 واحد مسکونی در نیر تاکنون با پرداخت تسهیلات مناسب مقاوم‌سازی شده است.

    احمدی وجود روستاهای هدف گردشگری را در این شهرستان یادآور شد و افزود: این روستاها به دلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگران اغلب ساخت و سازهای مناسب و نوعی دارند و در اغلب موارد روستاییان در سال‌های اخیر سعی کردند تا خانه‌های خود را بازسازی کنند.

    وی بازنگری در طرح‌های هادی را با نظر اعضای شورای شهر، روستا و بخش‌ها بیان کرد و گفت: امیدواریم تعامل و همکاری نزدیکی را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار