مدیران خودروعصر اعتبار

افشانی در جمع خبرنگاران:

برای ماندن در شهرداری استفساریه می‌گیرم

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: گفت: باید نیروهای جوان و با تجربه جایگزین بازنشستگان شوند به همین دلیل ما در این خصوص پیشقدم بودیم. اینکه این قانون مشمول من می‌شود یا خیر بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.

برای ماندن در شهرداری استفساریه می‌گیرم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمدعلی افشانی (شهردار تهران) صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران شرکت کرد.

    شهردار در جمع خبرنگاران با اشاره به محتوای این جلسه گفت: در این جلسه در مورد آمادگی تجهیزات و امکانات شهر تهران در مقابله با حوادث بحث کردیم. مهمترین مساله مدیریت، مدیریت بحران کشور به مساله مدیریت اختصاص دارد.

    افشانی افزود: از مدیریت مهممتر هم مردمی است که آسیب دیده‌اند. در این جلسه مقرر شد علاوه بر دستگاه‌های ملی و دولتی، مردم نیز در محلات به کمک بیایند. ساماندهی مردم محلات و حتی بیابان‌ها در هنگام وقوع زلزله بسیار پراهمیت است و باید با شناسایی متولی و مرتبط مردم برای مقابله با زلزله استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه ساماندهی مردم در محلات باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بتوانیم از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم، افزود: نکته بعدی که اهمیت دارد امداد و نجات مردم در هنگام وقوع حادثه و پس از آن ترافیک و حمل و نقل و امکان تردد است. با توجه به اینکه تهران در این خصوص وضعیت مناسبی ندارد و شاهد بودیم که زمان زلزله ملارد چه مشکلاتی از نظر ترافیکی در شهر تهران ایجاد شد.

    افشانی با بیان اینکه تهران به علت وجود گسل‌های فراوان در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، افزود: با توجه به شرایط تهران در صورت وقوع زلزله و وجود گسل‌های عظیم در مجاورت ساختمان‌ها تهران به شدت در مقابله با زلزله آسیب‌پذیر است و اگر حادثه‌ای رخ دهد امکان تردد در بافت فرسوده دشوار خواهد بود.

    شهردار با اشاره به اتفاقی که چند ماه گذشته در تهران افتاد، تصریح کرد: تجربه‌ای که چند ماه پیش در تهران رخ داد به ما نشان داد موضوع تردد، ترافیک و حمل و نقل در موقع بحران تا چه حد دارای اهمیت است. به همین دلیل باتوجه به شرایط تهران یکی از مسائلی که باید به آن بپردازیم امکان امداد و نجات از طریق بالگرد است.

    افشانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران شاملش می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این قانون باید در شورای نگاهبان به تصویب رسیده و ابلاغ شود البته من همواره یکی از طرفداران اساسی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بوده‌ام و همه باید تابع آن بوده و از آن تبعیت کنند.

    وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چرا پیش از نهایی شدن این مصوبه شهرداری اسامی بازنشستگان را پیشاپیش اعلام کرده است، گفت: باید نیروهای جوان و با تجربه جایگزین بازنشستگان شوند به همین دلیل ما در این خصوص پیشقدم بودیم. اینکه این قانون مشمول من می‌شود یا خیر بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.

    شهردار با تاکید بر اینکه هر منطقه تهران در هنگام وقوع بحران باید دارای یک استان معین باشد، افزود: با مشخص شدن استان معین، محل اسکان مردم پس از وقوع حادثه مشخص می‌شود و وضعیت حمل و نقل و اسکان آنها روشن خواهد بود. همچنین می‌توانیم از پادگان‌های داخل شهر برای ورود بالگردها و امداد و نجات هوایی استفاده کنیم.

    شهردار با اشاره به احتمال وقوع سیل در تهران ادامه داد: خشکسالی نباید ما را از احتمال وقوع سیل در تهران غافل کند. احتمال رخداد سیلاب وجود دارد و باید در این زمینه آمادگی داشته باشیم. به همین دلیل و به خاطر اهمیت خاص این دو موضوع اخیرا در کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای تشکیل شد و توضیحات مفصلی در مورد کمبودهای تهران توسط نمایندگان ارائه شد.

    افشانی افزود: مقرر شد همه دستگاه‌ها میزان داشته‌های خود را تاجلسه بعدی ارائه دهند و بعد براساس آن کمبودها را مشخص کرده و پیگیر باشیم و از ظرفیت منابع عمومی دولت و شهرداری برای رفع این کمبودها استفاده کنیم.

    شهردار در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران که 6 ماه پیش هم چنین مصوبه‌ای وجود داشت، افزود: این اقدامات در عرض 6 ماه و یک سال تمام نمی‌شود و باید با کار کارشناسی و در زمان مشخص اجرایی شود تا نتیجه مطلوب و صحیح از آن بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار