مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

کاهش التهاب نرخ مسکن با رصد الکترونیکی بازار

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، از ضرورت الکترونیکی شدن معاملات مسکن و اخذ مالیات در این حوزه خبر داد و گفت: کاهش التهاب نرخ مسکن با رصد الکترونیکی بازار ممکن می شود.

کاهش التهاب نرخ مسکن با رصد الکترونیکی بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، قلی الله قلی زاده  با تاکید بر ضرورت تغییر مکانیزم نظارت بر بازار مسکن با هدف تثبیت نرخ ها، گفت: هر چه نظارت ها به سمت مکانیزه شدن حرکت کند تسلط بر روند نرخ ها آسان تر خواهد بود.

    نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شیوه  نظارت بر بازار و همچنین اخذ مالیات بر املاک، خود بر وضعیت فعلی دامن زده است، افزود: با الکترونیکی شدن تمام معاملات ملکی و حواشی آن علاوه بر کاهش چشمگیر فرارهای مالیاتی، قیمت مسکن نیز به کانال منطقی هدایت خواهد شد.

    الکترونیکی شدن  معاملات در بازار مسکن دستکاری اعداد و ارقام را غیر ممکن می کند

    وی با تاکید بر اینکه با الکترونیکی شدن هر نوع معامله ای در بازار مسکن دستکاری اعداد و ارقام غیر ممکن  می شود، تصریح کرد: دولت باید با بررسی همه جوانب کار از اجرای دقیق و بدون نقص الکترونیکی شدن معاملات و همچنین اخذ مالیات اطمینان حاصل کند در غیر این صورت تبعات آن بیش از پیش دامن بازار را خواهد گرفت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاربران نباید امکان دسترسی به اطلاعات املاک در حوزه معاملات و همچنین مالیات آن داشته باشند، گفت: دسترسی کاربران به این نوع اطلاعات خود زمینه ساز بروز فساد خواهد بود.

    شفاف سازی معاملات مسکن تسریع می شود

    الله قلی زاده با تاکید بر اینکه مکانیزه شدن روند اخذ مالیات از املاک علاوه بر شفاف سازی معاملات صورت گرفته در کشور به افزایش درآمدهای مالیاتی دولت می انجامد، افزود: با الکترونیکی شدن معاملات مسکن حتی شمار خانه های خالی نیز احصا خواهد شد که این زمینه ای برای تصمیم گیری دولت در خصوص آینده این نوع املاک خواهد بود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه الکترونیکی شدن روند معاملات املاک از روند سرمایه ای شدن مسکن در کشور  کم می کند، گفت: باید به سمت و سوی تبدیل مسکن به کالای مصرفی حرکت کنیم در غیر این صورت مهار قیمت ها غیر ممکن خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار