مدیران خودروعصر اعتبار

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور:

اطمینان به ناوگان عمومی، ترافیک کلان شهرها را کاهش می دهد

عصر ساختمان- رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: مدیریت صحیح و اطمینان کاربران به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی اولین و مهم ترین عامل اثرگذار در کاهش تراکم ترافیک در کلان شهرها است.

اطمینان به ناوگان عمومی، ترافیک کلان شهرها را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، سرهنگ نادر رحمانی  افزود: در این ارتباط پاسخگویی به نیازهای شهروندان در حوزه حمل و نقل بر مبنای اطمینان کاربران به سیستم حمل و نقل عمومی در کنار برنامه ریزی و مدیریت کاربردی بر این سیستم، از دیگر فاکتورهای مهم در کاهش بار ترافیکی شهرها به شمار می رود.
    وی اظهار داشت: نرخ گذاری صحیح و ارزان برای ناوگان حمل و نقل عمومی که موجب ایجاد جاذبه برای کاربران می شود، می تواند از دیگر مسایل مهم در کاهش حجم ترافیک شهرها باشد.
    سرهنگ رحمانی خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی باید برای اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار کم درآمد، وسیله مناسب تری برای جابجایی باشد.
    وی گفت: پس از اطمینان خاطر و قیمت مناسب، مقوله دسترسی مطرح است؛ بر این اساس که سیستم حمل و نقل عمومی به تعداد لازم بر مبنای تقاضای سفر در مناطق مختلف شهری برای پاسخگویی به نیاز آن مناطق در دسترس باشد.
    سرهنگ رحمانی با بیان این که نبود مدیریت صحیح و ایجاد فشار به کاربران ضد جاذبه شده است و باعث افزایش حجم ترافیک می شود، اظهار داشت: در این خصوص ارتباط شبکه ای بین سیستم های مختلف حمل و نقل عمومی بسیار مهم است.
    وی با یادآوری این که در این مقوله عرضه و تقاضا باید با هم برابری کند، تصریح کرد: در این سیستم یک مسافر باید بتواند طوری برنامه ریزی کند که مثلا اگر از اتوبوس پیاده شد به راحتی و اطمینان خاطر بتواند از وسیله دیگری مانند مترو استفاده کند.

    * تاکسی جزو حمل و نقل عمومی نیست
    رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در خصوص تاثیر تاکسی در کاهش بار ترافیکی همچنین اظهار داشت: برخلاف تصور، تاکسی حمل و نقل عمومی نیست بلکه جزو وسیله های لوکس جابجایی تلقی می شود.
    سرهنگ رحمانی از دیگر موضوعات تاثیرگذار در کاهش تراکم ترافیک در کلان شهرها را آموزش همگانی برای شهروندان به صورت حضوری و غیرحضوری در رابطه با فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان کرد.
    وی با بیان این که اکنون بیش از 20 میلیون خودرو در کشور تردد دارد، افزود: توزیع سفر به خصوص در ساعات پیک رفت و آمد شهری در زمینه صنوف مختلف نیز تاثیر بسزایی در کاهش تراکم ترافیک دارد.
    رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: بسترهای جابجایی مسافر باید به درستی فراهم شود زیرا هرگونه اخلال در این سیستم می تواند به کل مجموعه آسیب برساند و خود منجر به افزایش بار ترافیک شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار