مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در سال جاری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰ کیلومتر از محور میاندوآب - کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  میزان، خیراله خادمی در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور میاندوآب- کرمانشاه گفت: این بزرگراه در دو استان کردستان و کرمانشاه قرار دارد که 320 کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: تاکنون 124 کیلومتر آن در محدوده استان کردستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 151 کیلومتر در دست اجرا است که از این میزان ارزیابی و تملک اراضی 70 کیلومتر آن انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی این محور را از نظر ترافیک ترانزیت و اتصال شمال به جنوب کریدور بزرگراهی غرب کشور مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: احداث این محور موجب رونق تجاری و اقتصادی استان‌های مذکور می‌شود و به لحاظ توسعه گردشگری در این استان‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

    خادمی اضافه کرد: 80 کیلومتر از محور میاندوآب- کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار در سالجاری زیر عبور ترافیک می‌رود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین در بازدید از محدوده سنندج تا کرمانشاه در بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه اظهار داشت: این محدوده به طول 130 کیلومتر از شهر سنندج آغاز و با عبور از کامیاران به کرمانشاه ختم می‌شود.

    وی ادامه داد: 40 کیلومتر از این محور در گذشته به بهره‌برداری رسیده است که به طور متوسط 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی 28 کیلومتر دیگر نیز در محدوده سنندج تا کامیاران در سال گذشته آغاز شده است.

    خادمی کاهش اعتبار کریدور بزرگراهی غرب کشور را موجب کند شدن روند عملیات اجرایی این پروژه دانست و بیان داشت: اعتبار مصوب این پروژه از 140 میلیارد تومان در سال 1395 به 61 میلیارد تومان در سالجاری کاهش یافته است و با در نظر گرفتن هزینه بالای احداث پروژه در مناطق کوهستانی و همچنین بالا بودن هزینه‌های تملک اراضی در این مناطق برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.

    کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول 1482 کیلومتر از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی با ایجاد کریدور بزرگراهی شمال به جنوب موجب کاهش طول مسیر، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و سهولت جا‌به جایی بین استان‌های شمال‌غرب به جنوب‌غرب می‌شود و با سهولت ترانزیت کالا و مسافر از کشور‌های ترکیه و عراق به آب‌های آزاد نقش موثری در رونق اقتصادی کشور خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار