مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

گرانی گریبان خانه سازی زلزله زدگان را گرفت

دولت قیمت مصالح ساختمانی را به کانال نرخ تورم هدایت کند

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس، از کند شدن مسیر بهسازی واحدهای آسیب دیده در اثر زلزله اخیر کرمانشاه در پی گرانی مصالح ساختمانی انتقاد کرد و گفت: دولت گرانی ها را به کانال نرخ تورم هدایت کند.

گرانی گریبان خانه سازی زلزله زدگان را گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، یوناتن بت کلیا با انتقاد از افزایش بی رویه نرخ مصالح ساختمانی در بازار، گفت: افزایش بی رویه نرخ فراورده های ساختمانی ضمن تحمیل گرانی به بازار مسکن روند نوسازی واحدهای زلزله دیده کرمانشاه را نیز کند کرده است.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید در بحث چرایی افزایش قیمت ها در بازار ورود جدی داشته باشد، افزود: گرانی مصالح ساختمانی تبعات بیشماری بر بسیاری از مشاغل داشته است از این رو دولت باید با تشدید نظارت ها بر بازار روند رشد قیمت ها را متوقف کند.

    سازمان تعزیرات باید با اخلال گران اقتصادی برخورد جدی داشته باشد

    وی با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات باید با اخلال گران اقتصادی برخورد جدی داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مصالح ساختمانی به بهانه نوسان ارزی افزایش قیمت بی سابقه را تجربه کرده اند که این نشان از ضعف نظارت بر بازار است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در چند ماه اخیر بسیاری از اقلام مصالح ساختمانی اعم از میلگرد، ماسه، سیمان و غیره رشد قیمت بیش از 2 برابر را تجربه کرده است، گفت: گرانی فراورده های ساختمانی یکی از علل اصلی افزایش حباب قیمت مسکن و در نتیجه رکود فعلی بازار است.

    دولت باید با رصد بازار هر نوع افزایش قیمتی که بدون دلیل مشخص صورت گرفته را منتفی کند

    بت کلیا با تاکید بر اینکه دولت باید با رصد بازار هر نوع افزایش قیمتی که بدون دلیل مشخص صورت گرفته را منتفی اعلام کند، افزود: در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی تولید داخل باید با اتخاذ تدابیری به قیمت های چند ماه قبل برگردد.

    وی ادامه داد: دولت برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده باید قیمت مصالح ساختمانی را ساماندهی کرده و در کوتاه مدت با ارایه یارانه مسیر نوسازی واحدهای آسیب دیده را تقویت کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ فراورده های ساختمانی در حال حاضر چندین برابر نرخ تورم است،  یادآور شد: دولت باید افزایش قیمت ها را به کانال نرخ تورم هدایت کند در غیر این صورت تبعات این وضعیت دامن اقتصاد را خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار