مدیران خودروعصر اعتبار

پرجمعیت ترین منطقه زمین تا پایان قرن خالی از سکنه می شود

عصر ساختمان- طبق تحقیقی جدید به دلیل امواج گرما قسمت بزرگی از چین که پرجمعیت ترین منطقه در کره زمین است، تا پایان قرن خالی از سکنه می شود.

پرجمعیت ترین منطقه زمین تا پایان قرن خالی از سکنه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، همزمان با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و توسعه زمین های کشاورزی در منطقه ای حاصلخیز شمال چین (North China Plain)، این ناحیه به زودی شاهد بزرگترین تغییر در زندگی انسان به دلیل تغییرات و آب و هوایی خواهد بود.

    این تحقیق در دانشگاه MIT انجام شده و نشان می دهد فعالیت های انسانی  طی سال های آتی در سراسر این منطقه تغییراتی ایجاد می کنند که در نتیجه آن، کشاورزی و سکونت در آنجا غیر ممکن می شود. منطقه North China Plain بخش مهمی از زمین های اطراف رودخانه زرد است و پرجمعیت ترین منطقه در کره زمین به شمار می آید.

    این منطقه نقشی حیاتی در تامین غذای 1.4 میلیارد نفری ساکنان چین دارد.

    دانشمندان هشدار داده اند در صورتیکه چین (بزرگترین انتشاردهنده گازهای گلخانه ای) از میزان آلودگی ها نکاهد، عواقب وخیمی در انتظار ساکنان این کشور خواهد بود.

    مدل های آب وهوایی بررسی شده در این تحقیق چگونگی تاثیرگذاری افزایش دمای آب وهوا در منطقه کشاورزی North China Plain را نشان می دهند. کاهش بارش در این منطقه ایجاد شبکه های آبیاری را لازم می کند. اما با افزایش گرما این سیستم ها به بیشتر شدن تبخیر آب منجر می شوند و در نتیجه هوا به طرز خارق العاده ای شرجی خواهد شد.

    شرجی شدن هوا تاثیر امواج گرما را برای مردم دو چندان می کند زیرا گرمای اضافی به وسیله عرق از بدن آنها خارج نمی شود.

    محققان پیش بینی می کنند در نیمه دوم قرن، دما و شرجی بودن هوا در North China Plain افزایش یافته و به حدی می رسد که یک فرد سالم نتواند بیش از 6 ساعت در فضای آزاد بماند. کشاورزی در چنین شرایطی غیر ممکن خواهد بود.

    در کل مدل های آب و هوایی نشان می دهد سیستم های آبیاری به 0.5 درجه سانتیگراد گرمتر شدن این منطقه منجر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار