مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی در صحن علنی مجلس مطرح کرد:

تشریح اقدامات بی‌سابقه در خصوص ساماندهی کلانشهر تهران

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طرح ساماندهی شهر تهران به‌طور کامل آماده‌شده است» گفت: برگزاری جلسات شورای ساماندهی شهر تهران با انجام مکاتبات با معاون اول رئیس جمهور به طور مرتب در حال پیگیری است.

تشریح اقدامات بی‌سابقه در خصوص ساماندهی کلانشهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست علنی امروز سه‌شنبه 9 مرداد مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مصطفی کواکبیان در خصوص شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: آقای کواکبیان در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی شهر تهران بهتر از من می‌دانند از جمله کارهایی از بدو ورود من به وزارت راه و شهرسازی تهیه طرح ساماندهی شهر تهران بود.

    وی افزود: تهران علاوه بر مسائل شهری و مسکن دارای مسائل پیچیده‌ای مخصوصاً حمل‌ونقل تهران و حومه‌ آن است که  550 هزار وسیله نقلیه روزانه بین تهران و حومه تردد دارد لذا ساماندهی تهران و حومه یکی از مسائلی بود که از جانب ما آغاز شد و آقای در جریان هستند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح بسیار مفصلی تهیه‌شده و در شورای عالی معماری شهرسازی در جریان است. به‌طوری‌که در زمان تصویب قانون وزارت راه و شهرسازی یک طرح آماده داشت و آن را به شورای ساماندهی شهر تهران ارائه کرد.

    آخوندی افزود: از ابتدای دوره گذشته به محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران اعلام شد که وزارت راه و شهرسازی طرح مفصلی دارد  و درخواست جلسه‌ای برای تعریف بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، مسکن، شهرسازی، آب، زیست‌محیطی و سایر بخش‌ها به نمایندگان و اعضا داشته باشیم که حدود یک ماه قبل این جلسه با حضور بیش از 14 تن از نمایندگان تهران تشکیل شد آقای کواکبیان در روز به دلیل گرفتاری در جلسه حضور نداشت.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طرح ساماندهی شهر تهران به‌طور کامل آماده‌شده و مراحل تائید خود را طی کرده است و جزئیات آن در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: در جلسه مجمع نمایندگان نیز مطرح شد که وزارت راه و شهرسازی  برنامه مفصلی برای لجستیک شهر تهران دارد و قرار است حدود 800 هکتار از اراضی شهر تهران که در اختیار حمل‌ونقل سنگین قرار دارد و روزانه 25 هزار کامیون وارد شهر تهران می‌شود به جنوب شرق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

    آخوندی خاطرنشان کرد: ورود این حجم از کامیون به داخل شهر مشکلات متعددی ازنظر مسائل زیست‌محیطی و ترافیکی ایجاد کند.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با اجرای این بخش از طرح ساماندهی شهر تهران، فضایی بالغ‌بر 800 هکتار در داخل شهر تهران ایجاد می‌شود. که چنین کاری تاکنون در این سطح اجرا نشده است.

    این عضو کابینه دولت در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی شهر تهران دو طرح بسیار بزرگ را در دست اجرا داریم گفت: کمربندی جنوب غرب تهران از قزوین به چرمشهر بخش عمده بار ترافیک عبوری از داخل تهران را منتقل می‌کند.  یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آزادراهی است که رکوردی در این خصوص خلق خواهد کرد . بیش از 50 درصد پیشرفت کار دارد و تمام 156 کیلومتر هم‌زمان در دست اجرا و یک کمک بسیار بزرگ برای ساماندهی شهر تهران است.

    وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ساماندهی راه‌آهن حومه بود که  اساس‌نامه شرکت حمل‌ونقل حومه‌ای را آماده کردیم  و حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای به سمت ورامین، شهریار، شهر قدس، کرج، قم چندین برابر توسعه‌یافته است. تا زندگی حومه‌نشینان را ارتقا دهد.

    آخوندی تأکید کرد: برای باز آفرینی شهر تهران طرح بزرگی تهیه‌شده است. و در خصوص منطقه کن نیز معاون خود را بررسی اعزام کردم  و ایشان در جلسه‌ای با مردم و شورای روستا با هدف کمک به مردم منطقه گفتگو و توافق شد که  چطور می‌توان با اجرای بازآفرینی به مردم کن کرد.

    وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در حوزه‌های که فراتر از مسئولیت من است به‌طور مکرر با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کرده‌ام  تا در جلسات شورای ساماندهی شهر تهران حضور داشته باشند و ایشان به‌طور حتم  فرصتی را  تنظیم می‌کنند تا جلسات بعدی حضور یابد.

    در ادامه این نماینده مردم تهران در مجلس از توضیحات عباس آخوندی در خصوص علت عدم برگزاری شورای ساماندهی امور تهران قانع شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار