مدیران خودروعصر اعتبار

با تشکیل جلسه در بانک مسکن اراک؛

سرمایه یک شرکت بورسی ساختمانی بانک مسکن افزایش یافت

عصر ساختمان- سرمایه «شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند» با نماد «ثالوند» از شرکت های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

سرمایه یک شرکت بورسی ساختمانی بانک مسکن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در بورس به جهت تمرکز سرمایه که با هدف مشارکت در حقوق شرکت های مورد پذیرش صورت گرفته و تشکیل یک بازار هدفمند را داده است، امکان افزایش سرمایه بسیار آسان تر از حالتی است که شرکت ها در خارج از بورس نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام می کنند.

    به روز رسانی ارزش واقعی شرکت از ویژگی های شرکت های بورسی تلقی می شود که این موضوع می تواند انعکاس دهنده نگرش یک بازار متخصص نسبت به آتیه شرکت مورد بررسی باشد و کاملا واضح خواهد بود که این امر توانایی ارایه خط مشی مدیریتی به مجموعه مدیران شرکت های بورسی را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت.

    همچنین ورود به بورس و عبور از فیلترهای نظارتی و کنترلی آن بعضا موجب کسب وجهه و اعتبار برای شرکت های پذیرفته شده را فراهم ساخته که این امر می‌تواند موجبات یکسری منافع نادیده ای را برای این شرکت‌ها فراهم آورد.

    در همین زمینه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند از شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن «بانک مسکن» که استان‌های مرکزی و قم را تحت پوشش دارد، عملیات اجرایی حدود 4700 واحد مسکونی با زیر بنای نزدیک به 520 هزار متر مربع در قالب 26 پروژه و نیز 12 پروژه تجاری و اداری با زیر بنای کل حدود 47 هزار متر مربع را آغاز کرده است که از این میزان 27 پروژه با زیربنای کل حدود 500 هزار متر مربع به اتمام رسیده است.

    احداث سرپرستی بانک مسکن در شهر اراک و پروژه 1440 واحدی مسکن مهر امام صادق (ع) اراک از جمله سوابق این شرکت به شمار می‌رود. در سال 1392 نام شرکت به سرمایه‌گذاری مسکن الوند تغییر یافت.

    این شرکت که با نماد «ثالوند» در بورس پذیرفته شده از شرکت های بورسی گروه سرمایه گذاری مسکن در بانک مسکن محسوب می شود که مجمع عمومی فوق العاده آن با موضوع افزایش سرمایه با مشارکت 84 درصد از سهامداران شرکت در محل سالن اجتماعات بانک مسکن در شعبه اراک برگزار شد.

    بعد از اعلام رسمیت جلسه، گزارش توجیهی افزایش سرمایه از سوی نور بهشت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند برای حاضران ارائه شد.

    پس از قرائت گزارش توجیهی توسط مدیر عامل و گزارش بازرس قانونی به مجمع عمومی فوق العاده موارد زیر به تصویب رسید.

    در این نشست، با افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند از مبلغ 300 میلیارد ریال منقسم به 300 میلیارد سهم یک هزار ریالی با نام عادی، به مبلغ 500 میلیارد ریال منقسم به 500 میلیارد سهم عادی یک هزار ریالی با نام عادی، از محل مطالبات حال شده یا آورده نقدی سهامداران تصویب شد.

    همچنین مقرر شد، افزایش سرمایه تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1397 به ثبت برسد.

    در این مجمع اسماعیل عطایی مقدم به عنوان رییس، محمد مهدی نادری نور عینی به عنوان ناظر اول، میر احمد مصطفایی میلانی به عنوان ناظر دوم و ابوالفضل محمودی به عنوان منشی جلسه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار