مدیران خودروعصر اعتبار

بیمارستانی که خریداری ندارد

عصر ساختمان- نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نجات بیمارستان از این وضع دو راه بیشتر وجود ندارد یا این مجموعه از طریق مزایده به فروش برسد و یا به صورت هیات امنایی اداره شود.

بیمارستانی که خریداری ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: به جز بنیاد شهید 16 شهرداری در این بیمارستان سهام دار هستند که همین باعث دو مدیریتی شدن این مجموعه شده است. متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی هیچ نقشی در این بیمارستان ندارد که همین امر مشکلات را چند برابر کرده است.

    وی افزود: چند سال گذشته بخش قلب این بیمارستان به تعدادی پزشک واگذار شد و قرار شد این پزشکان این بخش را تجهیز و بعد از هفت سال بخش را به بیمارستان واگذار کنند ولی بعد از گذشت 11 سال به تازگی آن هم با دستور مقامات قضایی موفق به پس گیری این بخش شدیم.

    این مسئول توضیح داد: متاسفانه تجهیزات و دستگاه‌هایی که این پزشکان در بخش قلب آورده بودند هم اغلب به روز نیست و باید دستگاه‌های جدیدی خریداری شود.

    نماینده مردم کرج در مجلس گفت: برای نجات بیمارستان از این وضع دو راه بیشتر وجود ندارد یا این مجموعه از طریق مزایده به فروش برسد و یا به صورت هیات امنایی اداره شود. البته اداره این بیمارستان به شکل هیات امنایی با تعرفه دولتی امکان پذیر نیست چون این مجموعه در حال حاضر بیش از 120 میلیارد تومان بدهی دارد.

    وی اظهار کرد: اگر قرار باشد این بیمارستان هیات امنایی اداره شود باید تعرفه‌ها به صورت نیمه خصوصی دریافت شود تا طی سه سال بتوان بخشی از بدهی این مجموعه را پرداخت و شرایط سودآوری ان را فراهم کرد. راه دیگر برای نجات این مجموعه فروش آن از طریق مزایده است که در شرایط اقتصادی به نظر عملی نمی‌شود.

    وی بیان کرد: این بیمارستان 205 میلیارد تومان ارزش دارد و با بدهی که دارد حدود 320 میلیارد تومان می شود و به نظر می‌رسد کسی در شرایط فعلی 320 میلیارد تومان از سرمایه‌اش را صرف خرید بیمارستان کند.

    وی توضیح داد: چه بیمارستان هیات امنایی شود و چه به بخش خصوصی واگذار شود شرایط بهتری خواهد داشت چون لااقل از وضعیت دو مدیریتی خارج می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار