مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد راه های روستایی و عشایری

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از موافقت کمیسیون متبوعش با اختصاص هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از انتشار اسناد خزانه اسلامی برای ایجاد و بهسازی راه های روستایی و عشایری خبر داد.

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد راه های روستایی و عشایری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز یک شنبه(7 مرداد) کمیسیون عمران مجلس، گفت: بررسی طرح اصلاح بند (هـ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کل کشور با حضور معاونان ذی‌ربط وزارت‌ راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون بود.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بند (هـ) تبصره (5) قانون بودجه سال 97 کل کشور مربوط به اسناد خزانه برای پروژه های عمرانی است، افزود: پیشنهاد برخی نمایندگان در این باره اختصاص هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی برای بهسازی راه های روستایی و عشایری بود.

    وی با تاکید بر اینکه ایجاد راه های روستایی و عشایری اقدامی در راستای جلوگیری از مهاجرت به شهرها است، تصریح کرد: در گذشته جمعیت شهری 30درصد و روستایی 70 درصد بوده که اکنون این آمارها برعکس شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در بودجه سال 97 رقم مصوب برای ایجاد راه های روستایی در حدود 145 میلیارد تومان بوده است، گفت: این میزان اعتبار کفاف ایجاد راه های روستایی را نمی کند از این رو با موافقت نمایندگان مقرر شد با انتشار اسناد خزانه اسلامی اعتبارات این بخش تامین شود.

    وی ادامه داد: موضوع مذکور در کمیسیون عمران مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مصوب شد اما اصلاحاتی نیز در خصوص آن مبنی بر اختصاص 20 درصد برای عمران روستاها و 80 درصد برای راه های روستایی و عشایری اعمال شد.

    بدری با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس، افزود: بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاح بند(110) تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 1397 کل کشور با حضور معاونان ذی‌ربط کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس دیگر دستور کار این جلسه بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح یک‌فوریتی اصلاح بند(110) تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 97 مرتبط با بحث یارانه ها بوده است، تصریح کرد: در گذشته مقرر شده بود که 3 هزار و 200 میلیارد تومان از ارزش افزوده سهم شهرداری ها به صورت متمرکز برداشته و به قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص یابد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به وضعیتی که شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص پرداخت حق و حقوق پرنسل خود با آن مواجه هستند برای کمک به شهرداری ها و دهیاری های کوچک برخی نمایندگان با ارایه طرحی خواستار برگشت میزان 3 هزار و 200 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها شدند که این نیز در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی مصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار