مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی گرانی مسکن را گردن «عدم قطعیت» انداخت

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت که توانسته جلوی افزایش قیمت مسکن را بگیرد و دلیل این رشد قیمت ناگهانی در بازار مسکن «عدم قطعیت» است.

آخوندی گرانی مسکن را گردن «عدم قطعیت» انداخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، عباس آخوندی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره دلیل افزایش قیمت 50 درصدی مسکن تنها در چند ماه گذشته گفت: «عدم قطعیت» عامل افزایش قیمت مسکن است. وزیر راه و شهرسازی در حالی ادعا می کند که عدم قطعیت به تعبیر وزیر به این معنا که ما ندانیم فردا چه اتفاقی رخ می دهد و به این تناسب خرید و فروش شکل نمی گیرد حتی سرمایه گذاری هم صورت نمی گیرد،  عامل گرانی های مسکن است اما مردم،‌انبوه سازان،‌ کارشناسان اهل فن و کارشناسان اقتصادی و مشاوران املاک و ... بر این باور هستند که مهم ترین عامل افزایش قیمت مسکن کمبود عرضه است که از چند سال گذشته هشدار آن را به وزارت راه وشهرسازی داده بودند.

    آخوندی در بخش دیگر از صحبت های خود مدعی شد که جلوی افزایش قیمت مسکن را در زمان رکود گرفته است! حال اینکه هر فردی با هر سطح سوادی می داند دوره رکود ظرفیت افزایش قیمت را ندارد.

    خارج شدن کنترل بازار مسکن از دست دولت خود را آنجا نشان داده که اگر مصاحبه های سال های 92 تا 95 آقای وزیر و معاونان مسکنی و مشاورانشان را بخوانیم می بینیم که همه به اتفاق بر این باور هستند که بازار مسکن کشش افزایش قیمت جهشی را ندارد و در دوره رونق هم نمی تواند افزایش قیمت غیر معمول داشته باشد اما امروز شاهد آن هستیم که تمام تحلیل های مدیران ساختمان دادمان اشتباه از آب درآمده و عرض چند ماه قیمت مسکن در تهران بیش از 50 درصد رشد داشته است.

    از سوی دیگر وزیری که همواره ادعای عدم دخالت دولت در بازار را داشته و به اقتصاد آزاد معتقد است این بار از الزام موجران برای سقف افزایش  10 درصدی قیمت اجاره حرف می زند تا ازاین طریق بتواند بازار مسکن را کنترل کند و می گوید در تمام دنیا این روال عادی و عرف است اما آقای وزیر که تجربه زندگی در انگلیس را دارد هنوز نمی داند که اساسا مسکن در این کشورها کالای سرمایه ای نیست و مردم آن کشورها با مشکل کمبود مسکن مواجه نیستند که در واقع این قاعده ای است که باعث تنظیم بازار می شود و نه دخالت دولت در اجباری شدن لحاظ نرخ های دستوری در قراردادهای بین مستاجر و موجر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار