مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی مسعود نیلی از آینده مسکن

ظهور بیماری هلندی در مسکن

عصر ساختمان- دولت در حالی بسته خروج از رکود را منتشر کرده که از نگاه برخی در آن به خروج بخش مسکن از رکود کمتر توجه شده است. اما در این شرایط پیش‌بینی مسعود نیلی، مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری از رکود در بخش مسکن چیست؟

پیش‌بینی مسعود نیلی از آینده مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، بخش مسکن مدت‌هاست که در حالت رکود به سر می‌برد و این رکود سایر بخش‌ها و صنایع مرتبط با این صنعت را نیز درگیر خود کرده است.

    کارشناسان اقتصادی در حالی بخش مسکن را یکی از پیشران‌های خروج از رکود می‌دانند که به نظر می‌رسد دولت هم در بسته خروج از رکود خود طرحی برای خروج مسکن از رکود در نظر نگرفته است.

    حال مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور می‌گوید: بخش مسکن دچار بیماری هلندی شده و بعید است که این بخش بتواند به زودی از رکود خارج شود.

    مسعود نیلی در این خصوص تصریح می‌کند: در کشور ما به دلیل وجود بیماری هلندی صنعت ساختمان و صنایع مرتبط با آن رشد زیادی داشته‌اند. اما به نظر نمی‌رسد فعلا بتوانیم به دورانی برگردیم که این حجم از سرمایه‌‌گذاری در بخش ساختمان و صنعت مورد نیاز باشد. به همین دلیل بعید است که بخش صنعت به زودی بتواند از رکود خارج شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی