مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز چراغ خاموش ثبت نام واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی در تهران و سایر شهرها

نگرانی از ایجاد بازارهای سوداگری مسکن

عصر ساختمان:از آنجا که اطلاع رسانی برای ثبت نام افراد دارای شرایط مسکن مهر، به عهده استان‌ها و شرکت‌های شهرهای جدید بوده است، نتوانسته‌اند اطلاع رسانی خوبی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار انجام دهند. و این نگرانی وجود دارد که افرادی که با نگاه سرمایه‌ای به مسکن می‌نگرند، این واحدها را خریداری کنند.

نگرانی از ایجاد بازارهای سوداگری مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از در بهمن ماه سال گذشته هیئت دولت مصوبه ای درباره واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی تصویب کرد که بر اساس آن شرایط متقاضیان تعدیل و در صورت نبود متقاضی اجازه فروش به افراد غیرواجد نیز داده شد. دستورالعمل اجرایی مربوطه نیز از سوی وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 12 اسفند 94 به استان‌های کشور ابلاغ شد.

    به دنبال این ابلاغیه تمام ادارات کل راه و شهرسازی (در مورد شهرهای 25 هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (درمورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار (محلی یا سراسری) به منظور اطلاع رسانی برای مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع رسانی (سایت اینترنتی) مربوطه اقدام کنند.

    دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی مرحله اول، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل 35 سال سن) که از تاریخ 22 بهمن ماه سال 1357 از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند، اقدام کنند. اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد فراتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود.

    نظر کارشناسی:

    از آنجا که اطلاع رسانی برای ثبت نام افراد دارای شرایط مسکن مهر، به عهده استان‌ها و شرکت‌های شهرهای جدید بوده است، نتوانسته‌اند اطلاع رسانی خوبی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار انجام دهند.

    با بررسی صورت گرفته در تعدادی از شهرها و نیز شهر تهران (شهر جدید پرند) آگهی‌های روزنامه کثیرالانتشار از قبل از عید منتشر شده است و مهلت یک ماه در حال پایان یافتن است.

    در صورتیکه افراد دارای شرایط و متقاضی در ظرف مدت یک ماه ثبت نام نکنند، افراد غیرواجد شرایط نیز می‌توانند ثبت نام کنند و این نگرانی وجود دارد که دلالان و افرادی که با نگاه سرمایه‌ای به مسکن می‌نگرند، این واحدها را خریداری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو