مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سازوکار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها در کمیته نظام مهندسی مطرح شده است، گفت: سازوکار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها است.

سازوکار شفاف لازمه مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر تمایل سازمان نظام مهندسی به مقیم شدن مهندسان در پروژه ها، گفت: مقیم بودن مهندسان ناظر در پروژه ها برای  بالا رفتن میزان اشتغال و درآمد آن ها  است.

    نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقیم بودن مهندسان ناظر می تواند تا حدودی به ارتقاء کیفیت ساختمان منجر شود، افزود: باید بدانیم که مقیم بودن در خصوص همه مهندسان صدق نمی کند زیرا با ماندگاری شبانه روزی مهندسان کیفیت یک سازه افزایش نمی یابد و این مهم به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

      لزوم دستمزد  بیشتر  برای مهندسان ناظر مقیم  نسبت به سایر مهندسان

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه  باید مبلغ ریالی دستمزد مهندسان ناظر مقیم بیش از سایر مهندسان باشد، تصریح کرد: اگر بتوانیم با سازوکاری دستمزد مهندسان ناظر مقیم را افزایش دهیم شاید به بهبود شرایط ساخت و سازها منجر شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مهندسان ناظر به عنوان کنترل کننده کار هستند، گفت: در خصوص اینکه مهندسان ناظر به صورت مقیم در پروژه ها حضور داشته باشند باید سازوکارها شفاف سازی شود.

    وی با تاکید بر اینکه انتفاع کافی کافرما و ناظر باید مدنظر باشد، افزود: اینکه موضوعی در خصوص مقیم بودن ناظر مطرح شود اما سازوکار آن دیده نشود طرحی مجبور به شکست خواهد بود.

    بررسی تهدیدها و فرصت های مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه قبل از عملیاتی شدن آن لازم است

    کوسه غراوی با بیان اینکه بررسی تهدیدها و فرصت های مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه قبل از عملیاتی شدن آن لازم است، گفت:  پیش بینی نادرست آینده این تصمیم عدم موفقیت آن را در پی دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر چند نظارت بر روند ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در این حوزه نباید از نقش کاربری مصالح با کیفیت غافل شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع مقیم شدن مهندسان ناظر در پروژه ها در شورای مرکزی نظام مهندسی مطرح نشده و این موضوع از سوی کمیته ای در نظام مهندسی پیگیری می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی