مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد:

بهبود روند تسهیلات دهی به بخش مسکن

عصر ساختمان:مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از رشد حجم تسهیلات پرداختی به بخش مسکن توسط این بانک تحت‌تاثیر افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت در سال گذشته خبر داد.

بهبود روند تسهیلات دهی به بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، محمدحسن مرادی با اعلام آمار پرداخت انواع وام های ساخت و خرید مسکن در ١١ ماه اول سال ٩٤ اعلام کرد: طی این مدت ٩ هزار و 540 میلیارد تومان انواع تسهیلات توسط بانک مسکن (به غیر از مسکن مهر) به بخش مسکن پرداخت شد که در مقایسه با ٧ هزار و ٩۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در ١١ ماه اول سال ٩٣، رقمی حدود ٢١ درصد رشد حجمی در تسهیلات پرداختی به این بخش به ثبت رسیده است. این میزان تسهیلات برای خرید و ساخت ٣٤۰ هزار و ٩٨1 واحد مسکونی پرداخت شده است.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، این میزان رشد دو رقمی را در پرداخت تسهیلات مسکن طی ١١ ماه گذشته مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد. سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اوایل نیمه دوم سال گذشته با احتساب تسهیلات جعاله، در تهران از ٤٥ میلیون به ٧۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نوعی از تسهیلات ساخت نیز تا سقف ١۰۰میلیون تومان به مجتمع‌سازان پرداخت شد.

    این تسهیلات با توجه به قدرت بخشی به توان خرید و ساخت مسکن، باعث افزایش حجم پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن شده است. مرادی در این باره تصریح کرد: از کل تسهیلاتی که بانک مسکن در ١١ ماه سال گذشته به بخش مسکن پرداخت کرد، ٢ هزار و ٨٥۰ میلیارد تومان به ٩٣ هزار و ٤٧٦ نفر از متقاضیان خرید مسکن پرداخت شد که این حجم تسهیلات به لحاظ تعدادی، نزدیک به ٢۰درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ کاهش داشته، اما به لحاظ حجم ریالی تسهیلات، تغییر چندانی نداشته است.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن همچنین گفت: در ١١ ماه اول سال گذشته، ٣ هزار و ٤٤٦ میلیارد تومان از کل ٩ هزار و 540 میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک مسکن به این بخش پرداخت کرد، در قالب تسهیلات ساخت به سازنده‌ها ارائه شد که این حجم تسهیلات، صرف احداث ١۰۰ هزار و ٣٧٦ واحد مسکونی شد. تسهیلات ساخت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد واحد مشمول از رشد ٢٢ درصدی برخوردار بوده است که به این ترتیب، رشد تسهیلات ساخت پرداختی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ مبلغ از میزان رشد تسهیلات خرید مسکن بیشتر بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی