مدیران خودروعصر اعتبار

الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

عذر بدتر از گناه برای برگزاری الکامپ در تهران

عصر ساختمان- ترافیک شهری و پرمخاطب بودن نمایشگاه‌ها دلیل اصلی شورای شهری‌ها برای مخالفت با برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها در داخل شهر تهران است.

عذر بدتر از گناه برای برگزاری الکامپ در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آسیبی که قرار بود به موجب آن نمایشگاه‌های پرمخاطب به خارج از شهر منتقل شوند، حالا وسیله‌ای شده تا یکی از این نمایشگاه‌ها با تکیه بر آن، میخ خود را محکم‌تر بر زمین برگزاری در تهران بکوبد.

    عذر بدتر از گناه، برای برگزای الکامپ در تهران/ الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

    برای اینکه سلب آسایش شهروندان تهرانی به موجب برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌‌های بین‌المللی ادامه پیدا نکند، شهرداری تهران  27 هزار میلیارد تومان برای ساخت نمایشگاه شهر آفتاب هزینه کرد، تا نمایشگاه‌های پرمخاطب در آن محل برگزار شوند.

    عذر بدتر از گناه، برای برگزای الکامپ در تهران/ الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

    نمایشگاه کتاب تهران نمونه‌ای از نمایشگاه‌های پرمخاطب است که در گذشته دو مرتبه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد و به گفته قادری مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب، هیچگاه مشکلی از حیث کمبود فضا برای آن به وجود نیامد.

    در حالی که دلیل اصلی برای برگزار نشدن الکامپ در داخل تهران، پرمخاطب بودن آن است، مسئولان برگزاری نمایشگاه در سخنانی مضحک، برای برگزاری این نمایشگاه در داخل تهران، عذر بدتر از گناه آورده‌اند و می‌گویند: «علت اینکه می‌خواهیم الکامپ را داخل تهران برگزار کنیم، این است که شهر آفتاب ظرفیت برگزاری آن را ندارد». حال آن که این سخن شاهد این ادعاست که الکامپ پر مخاطب است و طبق قانون اجازه برگزاری در داخل تهران را ندارد.

    محمد رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه از ابتدای سال 97 اعلام کرده بودیم که نمایشگاه شهر آفتاب آماده پذیرش و برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب است، گفت: تاکنون هیچ یک از مسئولان برگزاری الکامپ هیچ بازدیدی از شهر آفتاب نداشته‌اند و هرگز برای سنجش وضعیت شهر آفتاب به این محل نیامده‌اند.

    عذر بدتر از گناه، برای برگزای الکامپ در تهران/ الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

    مدیر عامل شهر آفتاب با اشاره به دستور اخیر وزیر کشور به وزیر صنعت مبنی بر انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب گفت: اکثر نمایشگاه‌هایی که هم اکنون در داخل شهر تهران برگزار می‌شود، دارای آثار ترافیکی بالایی است و موجب اذیت و آزار شهروندان تهرانی می‌شود، لذا برگزاری آن‌ها در داخل شهر به صلاح شهروندان نیست.

    از سوی دیگر سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه به تازگی برای تکمیل شهر آفتاب جلساتی بین شهرداری، شورا، مسئولان سازمان توسعه و تجارت و وزیر صنعت برگزار شد، گفت: مقرر شد با توجه به عدم اتمام سایر نیازمندی‌های شهر آفتاب، این دو بخش به گونه‌ای همکاری کنند که هم از سرمایه‌گذاری آن به خوبی استفاده شود و هم از تداوم برگزاری نمایشگاه‌ها در سئول جلوگیری شود.

    بیشتر بخوانید: روزانه بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه الکامپ‌ 97 بازدید خواهند کرد

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری و سازمان توسعه و تجارت وظایف خاص خود را دارند و باید در یک نقطه به اشتراک برسند، تصریح کرد: اگر گفته شود این نمایشگاه در حدی است که شهر آفتاب جوابگوی آن نیست، باید در تهران برگزار شود.

    عذر بدتر از گناه، برای برگزای الکامپ در تهران/ الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

    وی تصریح کرد: چنانچه مسئولان شهر آفتاب مدعی هستند که ظرفیت برگزاری الکامپ را دارند، آقای قادری باید با آقای خسروتاج و مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مذاکره کند و اگر آقای قادری بتواند عطف به تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و وزارتخانه مذکور منعقد شده ثابت کند که امکان برگزاری الکامپ را دارد نمایشگاه باید به شهر آفتاب برود، اما اگر چنین ظرفیتی را نداشته باشد، ما نمی‌توانیم نمایشگاه را تعطیل کنیم و الکامپ باید در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود.

    محمد رئوف قادری مدیر عامل شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نمایشگاه کتاب است، گفت: نمایشگاه کتاب تاکنون دو بار در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شده و هیچگاه از نظر فضای نمایشگاهی مشکل نداشته است.

    عذر بدتر از گناه، برای برگزای الکامپ در تهران/ الکامپ بزرگ است، پس داخل تهران برگزار می شود

    مدیر عامل شهر آفتاب با اشاره به جلساتی که اخیرا با بخشی از اعضای انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه داشته است، گفت: آن‌ها خودشان اعلام کرده بودند که فضای نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کافی است و الکامپ هم می‌تواند بدون دغدغه در آن برگزار شود.

    وی تاکید کرد: به اعتراف انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه، ظرفیت شهر آفتاب کافی است و هیچ دلیلی برای برگزار نشدن الکامپ در شهر آفتاب وجود ندارد.

    «شاه می‌بخشد و وزیر نمی‌بخشد» حکایت برگزاری الکامپ در تهران است که انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه، ظرفیت شهر آفتاب برای برگزاری الکامپ را تائید کرده‌اند، اما سازمان توسعه و تجارت به دلایل و منافعی نامعلوم اصرار دارد که به هر طریق ناممکن «الکامپ» در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو