مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

دولت بهای حضور خود در تهران را پرداخت کند

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌های ناشی از استقرار دولت در تهران گفت: دولت باید همانند سایر شهروندان حق شهروندی خود را به تهران بپردازد.

دولت بهای حضور خود در تهران را پرداخت کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در تعیین تکلیف روابط دولت و شهرداری و ارائه لایحه مربوطه بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری اظهار کرد: شهروندان تهرانی به علت حضور دستگاه‌های اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی را پرداخت می‌کنند و شهر کمترین نفع از استمرار دولت در تهران را می‌برد.

    عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این وضعیت زمینه‌ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت‌ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی است،تصریح کرد: این وضعیت نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهروندان است و دولت همچون سایر شهروندان باید حق شهروندی خود را به تهران پرداخت کند و بهای حضور در تهران را بپردازد.

    بیشتر بخوانید: دولت 15 هزار میلیارد تومان بدهی مکلفی به شهرداری تهران دارد

    فراهانی با اشاره به ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران گفت: شهرداری موظف بوده تا در زمینه روابط مالی-حقوقی دولت و شهرداری و اخذ هزینه‌های پایتختی و پرداخت سهم شهروندی دولت نسبت به تهیه و تنظیم لایحه روابط مالی دولت و شهرداری تهران برای طی مراحل قانونی اقدام کند.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به همسویی اعضای شورا و نمایندگان مجلس تصریح کرد: این وضعیت فرصتی است تا از توان فراکسیون 51 نفره امید تهران استفاده شود و ما باید از این فرصت به منظور الزام دولت در پرداخت هزینه‌های پایتختی تهران استفاده کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در مورد تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو