مدیران خودروعصر اعتبار

در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه مصوب شد؛

سود ۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم

عصر ساختمان- در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سود نهایی ۲۰ تومان به ازای هر سهم تعیین شد.

سود ۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فلزات آنلاین، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سهامی عام) به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1396، روز چهارشنبه 27 تیرماه 1397 در محل سالن چند منظوره تالار پالیز کرمان برگزار شد.
    در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و حدود 69 درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد، سود هر سهم (EPS) در صورت‌های مالی اصلی 1،138 ریال و در تلفیقی 696 ریال گزارش شد. همچنین، درباره تقسیم سود سهام مصوب شد مبلغ 200 ریال به‌صورت نقدی به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت شود و مابقی سود انباشته، برای افزایش سرمایه منظور شود.
    همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس، پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 انتخاب شدند و روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.

     

    رشد 150 درصدی شرکت‌های تابعه مس سرچشمه در سال 96
    مهندس «علی ارجمندی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در ابتدای سخنان خود با اشاره به آغاز چهارمین دهه فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در نظر داریم در سال جاری روند رو به رشد بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سهام شرکت‌های بورسی و خارج از بورس اشاره کرد گفت: همچنین در سال 96 عملیات معدنکاری از رشد بالایی برخوردار شد، به طوری‌که به بیش از دوازده میلیون مترمکعب رسید.
    ارجمندی با تأکید بر این‌که هم‌اکنون توان ماشین‌آلاتی هلدینگ مطلوب است اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیش از 170 پروژه توسط هلدینگ در حوزه‌های مختلف به مجموعه شرکت مس و سایر صنایع در سطح کشور تکمیل و تحویل داده شد که این امر از افتخارات این شرکت در طول سه دهه فعالیت است.
    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه درباره اهم اقدامات و سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سال گذشته اظهار کرد: با کنترل و نظارت صورت‌گرفته ضمن بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه، شاهد رشد 150‌درصدی سود خالص آن‌ها بوده‌ایم و همچنین با ساماندهی هزینه‌های بخشی از پرسنل شرکت و سازماندهی آن‌ها در قراردادهای جدید جذب‌شده توانسته‌ایم بهره‌وری شرکت را افزایش دهیم.
    وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته با ساماندهی هلدینگ منطقه کرمان گامی بزرگ در راستای هم‌افزایی در مجموعه هلدینگ صورت گرفت.
    ارجمندی همچنین در گزارش خود به ساماندهی و تحویل همه پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری به شرکت ملی صنایع مس ایران از سنوات گذشته در سال 1396 اشاره کرد و گفت: کارخانه سولفید سدیم پرک با تکنولوژی پیشرفته در ابتدای مردادماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
    به گفته ارجمندی ایجاد درآمد مطلوب از سهام سرمایه‌گذاری‌ها، ارتقای عملکرد اقتصادی کسب‌وکارهای موجود با تشکیل کارگروه آنالیز، کارسنجی و بازنگری کلیه قراردادهای شرکت‌های تابعه و مشارکت کارکنان و بازنشستگان شرکت در طرح‌های سودآور از مهمترین برنامه‌های این شرکت در چشم‌انداز پنج‌ساله است.
    وی افزود: علاوه براین، در افق پنج‌ساله شرکت به دنبال افزایش سهم بازار در حوزه‌های پربازده با شناسایی صنایع زودبازده جهت بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری با انجام تحلیل‌های محیطی و بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای هلدینگ، افزایش نرخ بازدهی شرکت‌های تابعه و ارزش‌آفرینی برای سهامدار، ساماندهی و بهینه‌سازی اموال و دارایی‌های هلدینگ و شرکت‌های تابعه و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در راستای ورود شرکت سرمایه‌گذاری به بورس هستیم.
    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ضمن قدردانی از همراهی مدیریت ارشد و معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران، صندوق بازنشستگی و ... در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های این شرکت اظهار داشت: امیدواریم با همدلی و همکاری همه پرسنل این شرکت، در جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار