مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سامانه املاک و مستغلات کمکی به بهبود وضعیت بازار نمی کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مشکل بازار مسکن با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات و همچنین اخذ مالیات از خانه های خالی مرتفع نمی شود، گفت: بازار نیازمند تولید انبوه مسکن برای ایجاد تعادل قیمتی است.

سامانه املاک و مستغلات کمکی به بهبود وضعیت بازار نمی کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند با اشاره به اظهارات مسئولان سازمان ملی زمین و مسکن مبنی بر انتخاب سامانه جامع املاک و مستغلات، گفت: دولت باید بداند شناسایی خانه های خالی از اهمیتی به مراتب کمتر از ضرورت ساماندهی بازار مسکن برخوردار است.

    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی کار بسیار مشکلی است، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خانه های خالی لوکس هستند حتی ایجاد سازوکارهایی برای عرضه آن ها نیز نمی تواند نیاز جامعه به مسکن را کاهش دهد زیرا بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه متقاضی مسکن هستند.

    دولت تولید مسکن را در دستور کار قرار دهد

    وی با تاکید بر اینکه دولت به جای وقت تلف کردن در حوزه شناسایی خانه های خالی یا راه اندازی سامانه هایی در این حوزه باید تولید مسکن را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: در حال حاضر باید زمینه های واگذاری مسئولیت تولید مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه به پیمانکاران مورد بحث و بررسی واقع شود.

    خسته بند با بیان اینکه تولید خانه هایی با زیربنایی کمتر از 100 متر باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: بی توجهی به تولید مسکن کوچک مقیاس عاملی اصلی وضعیت فعلی بازار است.

    کلیات سامانه شناسایی خانه های خالی مورد تایید است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کلیات سامانه شناسایی خانه های خالی مورد تایید است، افزود: اینکه این سامانه چگونه عملیاتی شود یکی از مهم ترین دغدغه ها است زیرا بسیاری از این نوع طرح ها در حوزه اجرا با مشکل مواجه می شوند.

    وی با بیان اینکه دولت باید انرژی خود را برای کارهای اولویت دار هزینه کند، گفت: تولید مسکن در مقیاس کوچک ضمن ایجاد اشتغال در کشور می تواند نقدینگی را نیز ساماندهی کند.

    خسته بند با تاکید بر اینکه با توجه به گرانی های اخیری که در بازار مصالح ساختمانی رخ داده دولت باید تسهیلات ویژه ای به تولیدکنندگان مسکن ارایه کند، افزود: قیمت زمین باید برای سازندگان مسکن کاهش یابد در غیر این صورت صرفه اقتصادی در این نوع حرفه ها وجود ندارد.

    نیاز جامعه به مسکن  حدود سالی 800 هزار واحد است

    وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با در اختیار قرار دادن زمین تولید مسکن را رونق داده اند، تصریح کرد: دولت باید از این سیاست استفاده کرده و نیاز جامعه به مسکن که در حدود سالی 800 هزار واحد است را جبران کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در شرایط فعلی دولت باید برای تامین مسکن اقشار متوسط و ضعیف جامعه تمرکز کرده و از بیراهه رفتن بپرهیزد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات و حتی ساماندهی خانه های خالی مشکل مسکن در کشور حل نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار