مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عصر ساختمان:معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیاء از هدف‌گذاری این مجموعه برای واگذاری ۱۵۰ بنای تاریخی کشور در سال ۹۵ خبر داد.

۱۵۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، علی کاظمی گفت: با توجه به اینکه در سال 94 استقبال خوبی در مقایسه با گذشته از واگذاری بناهای تاریخی شد و به نوعی صندوق احیاء توانست چند برابر کل سال‌های قبل از آن، بناهایی را به سرمایه‌گذاران واگذار کند، بنابراین در هدف‌گذاری‌های سال جاری خود، واگذاری 150 بنای تاریخی را پیش‌بینی و تلاش می‌کنیم تا به این مهم دست پیدا کنیم.

    وی ادامه داد: ما برای این هدف‌گذاری تقریبا هر ماه مزایده‌هایی را برگزار خواهیم کرد و در هر مزایده تعدادی از بناهایی که مطالعات اقتصادی آنها انجام شده است و همه شرایط لازم را دارند، واگذار خواهیم کرد. در پایان این ماه یا اوایل ماه آینده قرار است صندوق احیاء 20 بنای جدید را وارد فرآیند واگذاری کند که این بناها در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان قرار دارند.

    او تاکید کرد: سایر بناهایی که در اختیار صندوق است و بناهایی که از طریق هیات محترم دولت در اختیار صندوق قرار خواهند گرفت، نیز بلافاصله به ترتیب بر اساس شرایط بنا و میزان پیشرفت مطالعات اقتصادی در ردیف واگذاری‌های جدول زمان بندی ماهانه صندوق قرار خواهند گرفت.

    معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیاء با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور و جذابیتی که بحث واگذاری و احیای بناهای تاریخی دارد، امیدواریم که بتوانیم با حمایت مسئولان دولتی و استان‌های مختلف کشور در تحقق هدف‌گذاری خود موفق باشیم، ادامه داد: ما برای تحقق این هدف‌گذاری فعالیت‌هایی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله آن گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی صندوق احیا و همینطور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر با استان‌ها و فعال شدن بیش از پیش ادارات کل میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های بخش احیای بناهای تاریخی است.

    به گفته‌ وی، نشست‌های مشترک با سرمایه‌گذاران و برندهای شناخته شده گردشگری نیز از جمله برنامه‌های جدی این صندوق برای توسعه فعالیت‌های صندوق احیاء در سال 95 خواهد بود.

    کاظمی با اشاره به تاکید مسئولان کشوری برای لزوم رونق واگذاری‌ها از طریق صندوق احیا، گفت: برای این اتفاق مهم نیز حرکتی را برای فعال سازی برخی از ظرفیت های قانونی صندوق احیاء در بحث واگذاری‌ها آغاز کرده‌ایم که بتوانیم در کنار بحث واگذاری بناهای تاریخی برای احیاء از ظرفیت دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری هم استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو