مدیران خودروعصر اعتبار

کجا و چگونه خسارت ناشی از قطع برق را بگیریم؟

عصر ساختمان- کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.

کجا و چگونه خسارت ناشی از قطع برق را بگیریم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه های مشترکان برق دراین روزها خاموشی های پراکنده و از بین رفتن برخی از تجهیزات در پی همین قطعی ها است. البته صنعت برق برای این موضوع راهکاری را در نظر گرفته؛ تا جایی که بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، طبق مصوبه مجلس مشترکان شهری و روستایی سالانه مبلغی را تحت عنوان بیمه در قبوض برق خود پرداخت می‌کنند که برای همین موضوع در نظر گرفته شده است.

    حقی فام با بیان اینکه از مشترکان شهری 1200 تومان و از مشترکان روستایی 600 تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

    در همین رابطه همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: اگر مشترکانی باشند که وسایل برقی آن‌ها در زمان قطع و وصل برق یا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، می‌توانند برای بررسی و دریافت خسارت به مناطق توزیع برق در محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

    به گفته وی، پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

    مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات،  باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود. هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا 15 روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار