مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز عملیات اطفاء حریق هورالعظیم

عصر ساختمان- مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان خوزستان از آغاز عملیات اطفاء حریق تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: از طریق ۲ فروند بالگرد آب‌پاشی تالاب در حال انجام است و پیش‌بینی می شود تا فردا اطفا و لکه‌گیری به اتمام برسد.

آغاز عملیات اطفاء حریق هورالعظیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، کیومرث حاجی‌زاده در رابطه با اطفای حریق تالاب هورالعظیم، گفت: حدود 10 روز است که قسمت عراقی این تالاب که دو سوم مسافت هورالعظیم را دربرمی‌گیرد دچار ‌آتش‌سوزی گسترده‌ای شده است.

    وی ادامه داد: متأسفانه کشور عراق توجهی به محیط زیست در گذشته نداشته و اکنون نیز وضعیت ناپایداری را دارد و بسیاری از کشورهای شمالی آن مانند ترکیه اقدام به سدسازی کرده و در نتیجه حق آبرسانی به دجله و فرات داده نشده و این تالاب در حال خشک شدن است.

    مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: در قسمت‌هایی که نزدیک با ایران بود بر اساس سیاست استانداری و مدیریت بحران آب‌گیری را انجام داده‌ایم به طوری که اکنون 80 درصد آن انجام شده و در برخی از قسمت‌های این تالاب در کشور عمق دو تا سه متری آب را هم شاهد هستیم و اکنون مرطوب است.

    حاجی‌زاده گفت: زمانی که در دفعات گذشته آتش به این منطقه رسیده به دلیل مرطوب بودن محدوده ایرانی این تالاب آتش خاموش شده است.

    وی تصریح کرد: در کشور عراق بروکراسی و نامه‌نگاری بسیار مشکل‌داری در عراق حاکم است و این کشور اکنون نظم و ثبات لازم را ندارد به همین دلیل از روزهای ابتدایی این آتش‌سوزی با نماینده وزارت خارجه، نماینده کنسول‌گری ایران در عراق و نمایندگان نظامی، استانداری، مدیریت بحران به شدت پیگیر موضوع شدیم و از دو شب گذشته مجوز ورود برای اطفا را صادر کرده‌ایم.

    مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: شب گذشته شناسایی موقعیت این تالاب از طریق بالگرد انجام شد و تا امروز اطفا ادامه داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا فردا اطفای تالاب انجام شود.

    حاجی‌زاده بیان داشت: لکه گیری هم پس از آن انجام خواهد شد چرا که نی‌ها به خودی خود مستعد آتش‌سوزی هستند و به همین دلیل باید لکه‌گیری دقیقی در این منطقه انجام شود.

    وی در مورد خطرات ناشی از این آتش‌سوزی برای منطقه خوزستان، گفت: دودی که متصاعد می‌شود آلوده بوده و مشکلاتی را برای بسیاری از مردم ساکن در هویزه، سوسنگرد و حتی اهواز ایجاد کرده است.

    مدیرکل سازمان مدیریت بحران  استان خوزستان گفت: به طوری که مشکلات تنفسی در ساکنان این منطقه شدت یافته و افرادی هم که بیماری زمینه‌ای داشتند به خصوص ساکنان مرزنشین دچار ناراحتی‌هایی شده‌اند و هر بار که جهت باد جنوب به شمال می‌شده این آلودگی به سمت کشور سرازیر شده است.

    حاجی‌زاده گفت: عملیات اطفا از طریق بالگرد و به صورت آب‌پاشی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار