مدیران خودروعصر اعتبار

انارکی محمدی مطرح کرد:

اقتصاد خانوارها با گرانی مسکن و اجاره بها تضعیف شد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بخش قابل توجهی از درآمد یک خانوار صرف هزینه های تامین مسکن می شود بنابراین باید خانه دار کردن مردم بصورت جدی مدنظر تیم اقتصادی دولت باشد.

اقتصاد خانوارها با گرانی مسکن و اجاره بها تضعیف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ،   انارکی محمدی با اشاره به لزوم ساماندهی بازار مسکن گفت:افزایش نرخ ارز بازارهای مختلف را با تلاطم روبرو کرده است که می توان به بازار مسکن اشاره کرد در حال حاضر متقاضیان خرید یا اجاره بهای مسکن از وضعیت بازار گلایه دارند. 

     

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد قیمت ارز بازارهای دیگر را از لحاظ اقتصادی و روانی با مشکل روبرو کرده است، ادامه داد:در کنار رشد قیمت کالاهای مختلف، افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سال جاری موضوع تامین مسکن و معیشت خانوارها را  بسیار دشوار کرده و به یکی از دغدغه های اصلی خانوارها تبدیل شده است.      

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد:با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درآمد یک خانوار صرف هزینه های تامین مسکن می شود بنابراین باید خانه دار کردن مردم بصورت جدی مدنظر تیم اقتصادی دولت باشد.

    تاکید بر ایجاد تعادل در بازار مسکن

    انارکی محمدی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:با توجه به ترکیب جمعیتی کشور تعداد زوج های جوان در کشور بصورت نسبی بالا است که بطور طبیعی تقاضا برای خرید یا اجاره مسکن را با رشد روبرو می کند بنابراین باید تولید و عرضه مسکن به اندازه ای باشد که تعادل در بازار مسکن برقرار شود.   

    وی ادامه داد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن و نرخ سود بالای وام و همچنین افزایش قیمت خانه در مدت اخیر باعث شده که بخش قابل توجهی از متقاضیان واقعی خرید مسکن در خصوص نیل به هدف خانه دار شدن با مشکل جدی روبرو شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت باید سیاست های بخش مسکن در کوتاه مدت و بلندمدت، بتواند بازار خرید و فروش مسکن را ساماندهی کند تا این دغدغه ی مهم خانوارها رفع شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار