مدیران خودروعصر اعتبار

پدیده اجاره خانه های چوبی در یک آپارتمان!

عصر ساختمان:وقتی کسی نتواند هزینه آپارتمانی را برای زندگی بپردازد و در شهر دیگری هم زندگی کند، بهترین راه پیدا کردن مکان کوچک تر و جمع‌وجوری برای زندگی است.

پدیده اجاره خانه های چوبی در یک آپارتمان!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مجله مهر، یکی از کسانی‌که هزینه پرداخت اجاره آپارتمان‌های سانفرانسیسکو را ندارد، تصویرگر 25 ساله‌ای به نام پیتر برکوویتز است. او در ابتدا قرار بوده که با دوستش در سان‌فرانسیسکو خانه‌ای را اجاره کنند، اما این اتفاق نمی‌افتد و خودش به تنهایی به سان‌فرانسیسکو می‌رود و خیلی زود متوجه این موضوع می‌شود که نمی‌تواند به تنهایی آپارتمانی را اجاره کند.

    پیتر پس از فکر کردن‌های بسیار با الهام از اتاقک‌های ژاپنی که با نام «کپسول» شناخته می‌شدند و آن‌ها را در موزه‌ای در نیویورک دیده بود، مشکل خود را حل می کند.

    او تصمیم می‌گیرد به جای اینکه یکی از اتاق‌های خانه را با دوستی شریک شود، یک جعبه چوبی در اتاق نشیمن بسازد که به عنوان یک اتاق خواب دوم مورد استفاده قرار بگیرد. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و پیتر که نمی‌تواند مبلغ بیشتری برای زندگی در خانه تهیه کند، به دنبال آپارتمان دیگری می‌گردد.

    دو هفته قبل سرانجام پیتر آپارتمانی را پیدا کرد که در آن ساکن شود و قسمت جالب ماجرا به این نکته برمی‌گردد که بقیه کسانی‌که که در این آپارتمان زندگی می‌کنند، 1000 دلار (بیش از سه میلیون تومان) برای اجاره هزینه می‌کنند، اما پیتر که جعبه چوبی‌اش را با خودش برده، تنها هزینه جایی که این جعبه می‌گیرد را می‌پردازد، در حدود 400 دلار، البته او به همه امکانات لازم برای زندگی هم دسترسی کامل دارد.

    این اتاق خواب موقت چوبی در گوشه اتاق جا خوش کرده است و از بیرون تنها یک جعبه بزرگ به نظر می‌رسد، اما در داخل خیلی فراتر از جعبه چوبی است و علاوه بر یک تخت، یک میز تاشو و چند چراغ ال‌ای‌دی است. اما به گفته پیتر این شکل از زندگی اصلا او را اذیت نمی‌کند و روی شرایطی که دارد تاثیر منفی نداشته، او به راحتی می‌تواند به کارهایی که دارد، رسیدگی کند.

    پیتر درباره جعبه‌اش توضیح می‌دهد: « من خیلی خوشحالم که توانستم راه‌حل مناسبی برای یک مشکل روبه افزایش پیدا کنم و از این موضوع حس خوبی دارم که مجبور نیستم در یک اتاق خواب با هم‌اتاقی یا روی نیکمت در پارک‌ها بخوابم. در این جعبه من حریم خصوصی خودم را دارم و به تازگی هم در حال کار بر روی عایق صوتی جعبه‌ام هستم.»

    این تصویرگر اضافه می‌کند: «می‌دانم در نظر خیلی‌ها زندگی در چنین جعبه‌ای عجیب به نظر می‌رسد و من هم تا حدودی با آن‌ها موافق هستم، اما در این شرایطی که تهیه مسکن هزینه زیادی برای من دارد و نمی‌تواند از پس مخارج آن بربیایم، این جعبه چوبی بهترین راه‌حلی است که من می‌توانم زندگی شخصی خودم را داشته باشم، در جایی آرام استراحت کنم، تلویزیون تماشا کنم و کتاب بخوانم. صادقانه تنها مشکلی که دارم به ایستادن من در جعبه برمی‌گردد، چون ایستادن در آن کار سختی است و اگر بخواهم دوباره آن را بسازم، حتما ارتفاع آن بیشتر خواهد بود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی