مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان‌رضوی:

بازار مسکن رشد منطقی خود را طی خواهد کرد

عصر ساختمان-رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان‌رضوی گفت: از سال گذشته تا به امروز حدود ۳۰ درصد رشد قیمت در بازار مسکن و زمین داشتیم، از این جهت اگر شخصی سرمایه خود را در مسکن سرمایه‌گذاری کرده امروزه تا حدودی توانسته ارزش ریالی سرمایه خود را حفظ کند.

بازار مسکن رشد منطقی خود را طی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد پژوم در خصوص افزایش قیمت مسکن و زمین در مناطق مختلف شهری افزود: افزایش قیمت‌ها آن طور که باید و شاید در تمامی مناطق شکل نگرفته است، لذا با توجه به تورم موجود در آینده شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه اگر مردم می‌خواهند نقدینگی‌شان کاهش پیدا نکند در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از سرمایه‌های مردم در سکه و ارز سرمایه‌گذاری شد، لذا اعتقاد ما بر این بوده اگر مردم می‌خواهند نقدینگی‌شان‌ کاهش نیابد و به صنایع و اشتغال کمک شود، توصیه ما سرمایه گذاری در بخش مسکن و زمین بوده که درنهایت ارزش افزوده‌ای برای مالکین خواهد داشت.

    رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان‌رضوی در خصوص قوانین پیش فروش عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس آنطور که باید و شاید توجهی که باید به بخش خصوصی در خصوص تصویب لوایح ندارند، با توجه به اینکه بارها از سوی ما به نمایندگان مجلس اعلام شده که در خصوص قوانین منوط به ساختمان مشاور هستیم اما متاسفانه هم‌اندیشی‌ها کم‌تر صورت می‌گیرد که در نتیجه با تصویب بعضی از قوانین باعث آسیب به صنعت ساختمان می‌شود.

    پژوم با بیان اینکه قانون ممنوعیت پیش‌ فروش باعث خلل در ساخت‌وساز‌های کلان شده است، بیان کرد: موارد نادرست این قانون باعث ایجاد خلل در کار ساختمان شده به طوری که برای تعداد اندکی از همکار‌ان سازنده ما که اطلاعات کافی از این قانون نداشته‌اند مشکلات جدی ایجاد شده است.

    وی با اشاره به اینکه بالغ بر 2سال است که به دنبال بازنگری در قوانین پیش‌فروش هستیم، افزود: امروزه با گذشت بالغ بر 2 سال پیگیری‌ها مکرر از طریق انجمن‌ها، وزارت راه و شهرسازی، مجلس و کمسیون‌های مربوطه، اصلاحات این قانون حدود 90 درصد انجام شده که امیدواریم طی یکی دو ماه آینده اصلاح قانون پیش‌فروش توسط مجلس صورت گیرد.

    رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان‌رضوی در خصوص قیمت آهن‌آلات مورد استفاده در صنعت ساختمان، عنوان کرد: در شرایط فعلی با توجه به قیمت جهانی فولاد، قیمت این فلز در بازارهای داخلی نسبت به بازارهای‌جهانی از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده به طوری که هم‌اکنون قیمت فولاد در بازار داخلی از قیمت جهانی و بین المللی تجاوز نکرده است.

    وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌های کنونی در بازار فلزات در گروه افزایش بهای مواد اولیه و انرژی است، افزود: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کرده‌ایم این افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات مربوط به افزایش دست‌مزدها، بهای انرژی و مواد اولیه بوده لذا باتوجه به شرایط کنونی اگر کارخانه‌های عرضه فلزات به قیمت قبل محصولات خود را به فروش می‌رساندند دچار مشکلاتی از جمله تعطیلی واحد خود می‌شدند.

    پژوم افزود: همچنین در چندین روز گذشته شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بخش‌های تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمان بوده‌ایم که امیدوار هستیم با تمهیداتی که دولت پیش‎بینی کرده است این مشکلات رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار