مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

ساخت و ساز در تهران بیمار است

عصر ساختمان- -عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه بازار مسکن و ساخت و ساز تهران با وجود مشکلات زیاد در رکود به سر می برد و به نوعی بیمار است.

ساخت و ساز در تهران بیمار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد سالاری شامگاه سه شنبه در اولین گردهمایی انجمن انبوه سازان شهرستان ری در کهریزک با بیان اینکه شهر تهران و شمیرانات به لحاظ ساخت و ساز وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: ساختمان هایی در این شهر احداث شده که با گذشت هشت تا 10 سال از عمر آنها در حال تخریب اند و این موضوع جای تاسف دارد.
    وی ادامه داد: شهرداری تهران قرار شد تا لایحه ای را در زمینه ممانعت از تخریب ساختمان های با عمر اندک تصویب کند و به شورای شهر ارائه دهد تا این معضل از بین برود.
    سالاری با بیان اینکه ساختمان سرمایه ملی محسوب می شود، تاکید کرد: مجموعه ساخت و سازهای انجام شده در تهران مبتنی بر بی قاعدگی تمام عیار است و این در حالی است که قیمت مسکن در کشور به ویژه در شهر تهران بسیار بالاست.
    وی با بیان اینکه موضوع اطفای حریق در ساخت و سازهای تهران به فراموشی سپرده شده است، گفت: تهدیدات جدی، مشکلات زیست محیطی و کم آبی در کنار ناایمن بودن ساختمان بر چالش های تهران افزوده، چرا که مقررات مربوط به ایمنی و نصب تجهیزات و دستگاه های مربوط به اطفای حریق در فرآیند ساخت و ساز مورد توجه قرار نگرفته است.
    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: فرآیند بهره برداری از ساختمان های تهران آسیب زا بوده و همین موضوع موجب نگرانی شده است.
    وی ادامه داد: در صورت بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی وضعیت مطلوبی در شهر تهران وجود نخواهد داشت.
    سالاری در ادامه با بیان اینکه در زمینه صدور پروانه برای متولیان ساخت و ساز چالش هایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: هرچند که در دهه گذشته در زمینه هوشمندسازی صدور پروانه اقدامات مطلوبی صورت گرفته اما زمان صدور پروانه طولانی شده است.
    وی تصریح کرد: امروزه فرآیند صدور گذرنامه که موضوعی امنیتی است در کمترین زمان ممکن انجام می شود اما در زمینه صدور پروانه که مشکلی اجتماعی است نیاز به فرآیندی طولانی است.
    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از 90 درصد مراجعه کنندگان مردم به شهرداری تهران مربوط به شهرسازی و معماری است، افزود: با توجه به کمیسیون ماده هفت، شهرداری و شورای شهر تهران در زمینه حل معضل ساخت و سازهای غیر مجاز مسئولیت دارند و باید به این موضوع توجه داشته باشند.

    ** انبوه سازان ساختمان های ایمن بسازند
    عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه این برنامه گفت: انبوه سازان باید ساختمان های ایمن در مقابل زلزله و تجهیز به امکانات روز دنیا مانند اطفای حریق، پارکینگ، سالن اجتماعات و سالن ورزش برای مردم بسازند.
    حسن خلیل آبادی با بیان اینکه ساخت یک مسکن با کیفیت به سازنده آن اثر نام نیک و اعتبار مادی و معنوی می بخشد، عنوان کرد: سازندگان در ایجاد یک بنا باید مسائل فرهنگی و نماهای ایرانی را در نظر بگیرند.
    وی در ادامه افزود: ایجاد انجمن انبوه سازان شهرستان ری حاصل تلاش و مجاهدت بسیاری از مهندسان و سازندگان این شهرستان است که می تواند گام موثری در جهت انتقال مشکلات و معضلات شهری و تولید کنندگان مسکن به مسئولان باشد.
    خلیل آبادی اظهار داشت: مسئولان شهری و نمایندگان مجلس باید از ایجاد انجمن های صنفی تا حد امکان دفاع کنند و این سازمان های مردم نهاد را فرصتی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در کشور بدانند.
    وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مشارکت مهندسان عمران و رشته های مرتبط در انتخابات نظام مهندس بسیار پایین است عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی مهندسان عمران ایجاب می کند که در انتخابات صنفی خود مشارکت فعالانه داشته باشند و نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت بیشتری کنند.
    اولین گردهمایی انجمن انبوه سازان شهرستان ری شامگاه سه شنبه با هدف بررسی مشکلات این قشر با حضور علیجانی، حیدری و محجوب از نمایندگان مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، سالاری و خلیل آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان ادارات و انبوه سازان شهرستان ری برگزار شد.
    در پایان این مراسم تعدادی از انبوه سازان نمونه شهرستان ری با اهدا لوح تجلیل شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار