مدیران خودروعصر اعتبار

در نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت تاکید شد

لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان

عصر ساختمان- رئیس نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت بر لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان تاکید کرد.

لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کامران اصغری،  رئیس رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت در نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: باید به عنوان دستگاه اجرایی نقش کوچکی در این رویداد داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه این رویداد به مدت دو روز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه و صنعت ساختمان باید دید کجا هستیم و کجا باید برویم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: نیاز به تکنولوژی جدید در صنایع ساختمان و حوزه ساخت وجود دارد و نباید عقب‌تر از کشورهای دیگر باشیم.

    اصغری افزود: مازندران در تولید مواد اولیه مربوط به ساختمان و در حوزه ساخت از استان‌های برتر کشور است و از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

    وی گفت: پس از اینکه این استان نیاز خود را برطرف کرد، به فکر صادرات آن به استان‌های دیگر و کشورهای مختلف هستیم که باید به کیفیت، حوزه معماری و سازه بیشتر توجه کرد.

    این مسئول با تاکید بر اینکه باید به کیفیت محصولات و خدمات بیشتر در این همایش توجه شود، عنوان کرد: زلزله‌های مختلفی که در کشور اتفاق افتاد، می‌تواند تجربه خوبی برای این امر باشد که نظام مهندسی در کجا قرار دارد و چه نقشی می‌تواند ایفا کند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یادآور شد: اگرچه مواد پلیمری زیادی در مازندران همانند مصالح ساختمانی تولید می‌شود، اما نباید از سایر بخش‌های صنعت در کشورهای در حال توسعه عقب بمانیم.

    اصغری بر لزوم به‌روز بودن مهندسی ساخت تاکید کرد و گفت: در صنعت کشاورزی نمی‌توان نگاه 20 سال گذشته را اجرا کرد و اصل رقابت در این روزها در صنعت مهندسی بیشتر خود را نشان داده است.

    وی اظهار کرد: برخی‌ها در دولت قبل بدون مجوز در صنعت ساختمان سود فراوانی را به دست آوردند و اینجا است که خلاهایی در کشور مانند مباحث مربوط به مهندسی ایمنی در ساخت به وجود می آید.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: بازرسان در بحث ساختمان خوب درخشیدند و کاهش چشمگیری در بروز حوادث در سال 97 نسبت به سال 96 داشته‌ایم.

    اصغری با بیان این که دولت بحث اشتغال را نیز جدی گرفته است، تصریح کرد: به دنبال به‌روز کردن بافت‌های فرسوده هستیم، تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته و برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌کنیم.

    وی در پایان با اشاره اهداف این رویداد گفت: هدف این همایش انتقال اطلاعات و تجربیات و تبادل مهارت‌های مختلف به یکدیگر است.

    علی اکبر باقری خلیلی، معاون آموزشی دانشگاه مازندران نیز اظهار کرد: دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه خدمتگذار کشور از هیچ تلاشی برای برگزاری این رویداد دریغ نکرده و تمام ظرفیت خود را برای این رویداد به کار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد در پیشرفت و توسعه مهندسی ساخت گام‌های بزرگی را بردارد.

    بر اساس این گزارش، این همایش که از امروز 27 تیرماه آغاز به کار کرده، تا 29 تیرماه در پردیس دانشگاه مازندران ادامه دارد و انبوه‌سازان، شهرداران و شوراهای شهر در این همایش حضور دارند که در پایان گواهی‌نامه بین المللی دریافت می‌کنند.

    در این همایش، قرار است کارگاه‌های تکنولوژی بتن، فناوری اطلاعات مکانی در توسعه و مهندسی ساخت، ساختمان‌های هوشمند یک و دو، کارگاه بازرسی جوش، فناوری اطلاعات مکانی در توسعه و مهندسی ساخت، چگونگی خوانش، تحلیل و سازماندهی مورفولوژی شهری، پدافند غیرعامل، شناخت ماهیت انفجار و ضربه و بررسی اثرات آنها بر سازه، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی مصرف انرژی الکتریکی ساختمان‌ها و شناخت آجر طی این سه روز برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار