مدیران خودروعصر اعتبار

آرامش قیمتی در بازار مسکن

عصر ساختمان:با آغاز به کار رسمی بازار معاملات مسکن پس از تعطیلات سال جدید، بنگاه‌های املاک هم اکنون با حجم قابل توجهی از فایل‌های فروش آپارتمان‌های مسکونی مواجهند که با قیمت‌های پیشنهادی مناسب‌تری در مقایسه با نرخ عرف منطقه عرضه شده‌اند.

آرامش قیمتی در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که اولین نشانه‌ها از ورود بازار معاملات مسکن به فاز پیش‌رونق از آخرین روزهای سال گذشته در این بازار نمایان شد، با آغاز اولین روزهای کاری در بنگاه‌های مسکن تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید ملک جست‌و‌جوی خود را برای پیدا کردن آپارتمان مورد نظرشان با قیمت مناسب از سر گرفته‌اند.
    در این میان، همزمان با ادامه افزایش حجم تقاضای موثر برای خرید مسکن در اولین ماه سال جدید، تعداد قابل توجهی از مالکان آپارتمان‌های خود را با قیمتی مناسب‌تر از آنچه به‌عنوان قیمت عرف برای فروش آپارتمان در همان منطقه مبنای معامله قرار دارد به بازار فروش عرضه کرده‌اند. به این ترتیب پیام واضح پیش‌رونقی که هم‌اکنون در نتیجه افزایش نسبی حجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی به بازار مسکن می‌رسد آن است که اگر چه تعداد معامله خرید ملک طی زمستان گذشته افزایش یافته و دامنه آن به سال جدید نیز کشیده شده است اما این پیش‌رونق نه‌تنها به معنای افزایش قیمت در بازار فروش ملک نیست بلکه هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از مالکان حاضرند آپارتمانشان را با قیمتی مناسب‌تر از عرف منطقه به متقاضیان خرید واگذار کنند. در حال حاضر حجم قابل توجهی از فایل‌های ارائه‌شده در یکی از سامانه‌های اینترنتی معرفی فایل‌های فروش ملک با رنگ سبز یعنی ارزان‌تر از قیمت عرف منطقه مشخص شده‌اند. آن طور که کارشناسان مسکن اظهار می‌کنند احتمال افزایش قیمت مسکن حداقل تا قبل از شروع نیمه دوم امسال ضعیف است و بازار معاملات مسکن تا پایان تابستان روند ثبات قیمت را همراه با افزایش حجم معاملات تجربه خواهد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو