مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل بانک مسکن:

تا اعلام بانک مرکزی افزایش سقف ریالی وام مسکن نخواهیم داشت

عصر ساختمان- مدیر عامل بانک مسکن با تاکید براینکه الویت اقساط وصولی برای تامین نیازهای مسکن مهر و خانه اولی ها است و تا اعلام بانک مرکزی افزایش سقف ریالی وام مسکن نخواهیم داشت.

تا اعلام بانک مرکزی افزایش سقف ریالی وام مسکن نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس،  ابوالقاسم رحیمی انارکی در مورد شایعه سو استفاده از مبالغ تامین شده مسکن مهر و علت عدم تکمیل این پروژه ، گفت: ما در تسریع روند مسکن مهر مجموعا از خط اعتباری و منابع در اختیار بانک مصرف می کردیم که مبلغی حدود 450 هزار میلیارد ریال بوده است در حالیکه بالای 555 هزار میلیارد ریال برای ما تکلیف شد.

    وی افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار میلیارد نقدینگی برای ما تعیین شده است بنابراین از اولین تصمیماتی که در سال 93 برای ما اتخاذ شد این مابه تفاوت را از محل اقساط وصولی مسکن مهر تامین کردیم .

    رحیمی بیان داشت: بیش از 520 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کردیم و بیش از 500 هزار میلیارد پرداختی انجام دادیم و این ما به تفاوت از اقساط وصولی مسکن مهر است و تعهد ما بیش از 35 هزار میلیارد باقی مانده است و همچنین افزایش سقف 40 میلیون تومان نیز از همین محل تامین می شود‌.

    مدیر عامل بانک مسکن اظهار داشت: در واگذاری واحد ها و پروژه هایی که فعال هستند و سهم متقاضی را تامین کردند و مشمول اخذ تحصیلات هستند ، هیچ گونه مشکلی نداریم .

    رحیمی تصریح کرد: یک بخشی از اقساط وصولی مسکن مهر برای استفاده صندوق پس انداز مسکن یکم یا خانه اولی ها تدارک داده شده است ، یعنی افراد متاهل و مجردی که تا بحال خانه ای نام آنان ثبت نشده باشد و بدین منظور نرخ سود در مسکن یکم 6 درصد و در بافت فرسوده و سایر بافت ها 8 درصد تعیین شده است و آن هم بدون کمک رسانی دولتی یا تخصیص یارانه ای به بانک با استفاده از منابع درون سازمانی با کمک اقساط وصولی مهر این عمل را انجام دادیم.

    وی در پایان در مورد افزایش سقف ریالی وام مسکن همراه با رشد قیمت ، گفت: نرخ های سود بانکی را شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تعیین می کنند لذا تا تکلیف جدیدی برای ما ابلاغ نشود، از همین نرخ های فعلی استفاده می کنیم .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار