مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یاسوج مطرح کرد :

حمایت دولت از بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرها

عصر ساختمان:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حمایت دولت از بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرها خبر داد و گفت: بازسازی بافت فرسوده شهر گچساران به‌عنوان پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

حمایت دولت از بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدویان ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بازسازی بافت فرسوده گچساران با بیان اینکه بازسازی این بافت به عنوان پایلوت در کشور در دست اجرا است، اظهار داشت: در این طرح به هر واحد روستایی مبلغ 30 میلیون تومان وام و 6 میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

    وی افزود: همه اقدامات لازم برای بازسازی واحدهای فرسوده در این شهر انجام شده اما استقبال مردم از این طرح مطلوب نیست.

    مهدویان با بیان اینکه علل عدم استقبال مردم گچساران از اجرای این طرح باید ریشه‌یابی شود، تأکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که مردم و مسئولان از این شرایط استفاده کافی را ببرند.

    وی بیان کرد: معاونت بازسازی مسکن روستایی آمادگی دارد عملیات آواربرداری در بافت فرسوده گچساران را به صورت کاملا رایگان انجام دهد.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: شهرداری گچساران می‌تواند با اجرای پروژه‌های زیربنایی در محدوده‌های بافت فرسوده، مشوق مردم برای نوسازی واحدهای مسکونی و مشارکت در این طرح شود.

    مهدویان با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات مناسب از بازسازی بافت‌های فرسوده شهرها حمایت می‌کند، ابراز کرد: اصل وام، سود و بازپرداخت تسهیلات بازسازی از سوی دولت تضمین شده‌است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه 3 هزار و 300 واحد مسکونی در محلات رادک و لبنان گچساران نیازمند بازسازی هستند، اظهار داشت: تاکنون تنها 500 نفر برای بازسازی واحدهای مسکونی خود به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

    ابراهیم فرزانه با اشاره به عدم استقبال مردم گچساران از اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده در این شهر، افزود: از 500 نفری که برای بازسازی واحدهای مسکونی خود مراجعه کرده بودند تعدادی از بازسازی واحدهای خود منصرف شده و تاکنون تنها 37 واحد بازسازی و نوسازی شده‌است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو