مدیران خودروعصر اعتبار

فروشندگان سیار، دردسر تازه مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- «می خریم، می فروشیم، گرون می خریم، ارزون می فروشیم» تکه کلام دلالانی است که هروقت نزدیک کارگزاری مسکن مهر پردیس می شوید به سمت شما با این جملات هجوم می آورند.

فروشندگان سیار، دردسر تازه مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مسکن مهر پردیس قرار است همواره خبرساز باشد؛ درحالی که هنوز بسیاری از واحدهای فازهای مختلف این پروژه بر خلاف تعهدات پیمانکاران احداث و تحویل متقاضیان نشده به محل جولان دلالان خرید و فروش این واحدها تبدیل شده و این افراد مشکلات دیگری را برای شهروندان رقم زده اند.
    ساخت مسکن مهر شهرستان پردیس در فاصله حدود 20 کیلومتری شرق پایتخت از اواخر دولت دهم شروع شده اما همچنان مراحل تکمیل برخی فازهای آن پا در هواست و متقاضیان پس از چند سال باوجود پرداخت هزینه در بلاتکلیفی به سر می برند.
    طی ماههای اخیر اخبار تجمع متقاضیان این واحدها بارها رسانه ای شده است.

    کافیست این روزها به کارگزاری مسکن مهر سر بزنید، با حمله افرادی مواجه می شوید که براحتی دست از سر شما بر نمی دارند، افرادی که دلال یا فروشندگان سیار اطلاق می شوند اما بخش قابل تاملی از خرید و فروش ها را طی ماههای اخیر در این شهرستان رقم زده اند و مشکلات مربوط به این نوع معامله ها کار را به جایی رسانده که روز گذشته با هماهنگی مراجع قضایی 23 نفر از این دلالان بازداشت شده اند.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس روز گذشته(یکشنبه)اعلام کرد: طرح برخورد با دلالان در محوطه کارگزاری مسکن مهر شهر پردیس آغاز و 23 دلال در محوطه کارگزاری مسکن مهر پردیس بازداشت شدند.
    به گفته «علیرضا آقاجری» این طرح با همکاری نیروی انتظامی انجام و دلالان به اتهام خرید و فروش غیرقانونی واحدهای مسکن مهر در فازهای مسکونی جدید این شهر دستگیر شدند.

    کارگزاری مسکن مهر زیرمجموعه شرکت عمران شهر جدید پردیس در خیابان فروردین جنوبی این شهر قرار دارد که امور اجرایی مربوط به مسکن مهر از جمله ثبت نام، خرید امتیاز واحد مسکونی، دریافت دفترچه اقساط، معرفی به بانک و دریافت سند پنج برگی را انجام می دهند.
    متقاضیان خرید و فروش با مراجعه به این کارگزاری براحتی می توانند فعالیت مطمئن و قانونی خود را انجام دهند با این حال روبه روی این کارگزاری به محلی برای فعالیت دلالان در شمار زیاد تبدیل شده بود که به همه عابران پیشنهاد خریدوفروش مسکن در فازهای مختلف می دادند.
    گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در پردیس به نقل از برخی منابع حاکیست که عمده این دلالان واسطه بین بنگاه های مستقر در سطح شهر پردیس هستند و بابت هر خرید و فروش پورسانت (دستمزد) دریافت می کنند.

    برپایه گزارش ها تاکنون حدود 25 هزار واحد از 81 هزار و 733 واحد مسکن مهر در شهر پردیس افتتاح و تنها 18 هزار واحد به متقاضیان تحویل شده است.
    کل جمعیت ساکن در این واحدها در فازهای یک، دو، سه، چهار، پنج، هشت، نه و یازده، پس از پایان کار واگذاری ها حدود 600 هزار نفر برآورد می شود که کانون مهم و بزرگ حضور جمعیت در شرق پایتخت خواهد بود.

    **مردم مراقب دلالان باشند
    عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات حضور دلالان سودجو در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر گفت: متقاضیان در زمان خرید و فروش مراقب باشند و امتیاز مسکن مهر را از دلالان خریداری نکنند.
    «رضا بابازاده» تاکید کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس برای خرید و فروش امتیاز، ضمانتی ندارد و مسئولیت خرید امتیاز با خریدار است.
    وی افزود: قراردادهای پنج برگی در حکم سند مشتری است، نقل و انتقال آن ثبت می شود و مانند برگه‌های سند تک برگی قابل جعل نیست.
    این مسئول اظهارداشت: فروشندگان سیار مسکن مهر خارج از محوطه کارگزاری مسکن مهر پردیس مشکلات زیادی برای مراجعان و متقاضیان مسکن مهر ایجاد می کنند و به مردم اطلاعات نادرست می‌دهند.
    به گفته عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس، در بسیاری از موارد کلاهبرداری از مراجعان توسط دلالان گزارش شده است.
    وی توضیح داد: این دلالان به بهانه تاخیر در تحویل واحد در یک فاز، واحد را از متقاضی می خرند و با قیمت بالاتر به متقاضی دیگر می فروشند.
    بابازاده افزود: خریدار پس از مراجعه به کارگزاری متوجه می شود تاریخ دریافت واحد مسکونی برخلاف گفته دلال تاخیر ندارد و واحدی را که از دلال خریداری کرده با دو سال تاخیر تحویل می گیرد.
    وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از ورود دلالان به محوطه کارگزاری مسکن مهر ساخت ورودی جدید را در دست اقدام داریم؛ دور کردن دلالان در حیطه اختیار ما نیست به همین دلیل از مسئولان نیروی انتظامی و دستگاه قضا برای دورکردن آنها درخواست کمک کرده ایم.

    **سند پنج برگی برای نقل و انتقال الزامی است
    مدیر اجرایی مسکن مهر شهرستان پردیس نیز در این باره تاکرد کرد: داشتن سند پنج برگی مسکن مهر برای نقل وانتقال الزامی است.
    «علی اصغر جاودان فر» چندی پیش در گفت وگو با صداوسیما اظهارداشت: داشتن قرارداد پنج برگی ضدجعل واحدهای مسکن مهر ضریب امنیت معامله های ثانویه را بالا می برد به طوری که تا کنون هیچ موردی از جعل این دسته از قراردادها گزارش نشده است.
    وی با اشاره به ضرورت نقل و انتقال معامله های ثانویه در کارگزاری مسکن مهر، فرآیند قانونی نقل و انتقال را رهاورد تدبیر درست مدیران وزارت راه و شهرسازی برشمرد که اثرات آن در کاهش تخلفات بسیار مهم بوده است.
    جاودان فر تاکید کرد: متقاضیان امتیاز واحدهای مسکن مهر را نخرند زیرا این امتیاز به دلیل اینکه هنوز به مرحله انتخاب واحد نرسیده وجاهت قانونی ندارد.

    **برخورد با دلالان ادامه دارد
    دادستان پردیس با اشاره به اینکه پرونده دلالان بازداشت شده مسکن مهر در دست رسیدگی است، گفت: فعالیت دلالان مسکن مهر در افزایش کاذب نرخ خرید، فروش، رهن و اجاره بازار مسکن در فازهای جدید پردیس تاثیرگذار بوده است.
    آقاجری اضافه کرد: دلالان با خرید واحدهای مسکونی از افراد مختلف آنها را با نرخ بیشتر به متقاضیان دیگر می فروختند و از این طریق سودهای کلانی به جیب می‌زدند.
    وی ادامه داد: اقدام دستگاه قضا با همکاری پلیس تا برچیده شدن کامل بساط دلالان مسکن مهر در پردیس ادامه خواهد داشت.

    شماری از فعالان حوزه مسکن مهر پردیس که از روز گذشته شاهد برخورد با دلالان این واحدها بودند ضمن قدردانی از مسئولان بابت این اقدام، اظهارامیدواری کردند که متولیان با پیمانکارانی که طی سال های گذشته هزینه های ساخت را از متقاضیان مسکن مهر گرفته اند اما باوجود گذشت چندسال هنوز واحدها را تحویل نداده اند نیز برخورد کنند.

    شهرستان پردیس در استان تهران آذر ماه 1391 در قالب دو بخش به نام‌های بومهن و جاجرود ایجاد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار