مدیران خودروعصر اعتبار

در کوبا داشتن ملک خصوصی رسمی می‎شود

عصر ساختمان- قرار است هفته آینده قانون اساسی جدید کوبا در پارلمان به رای گذاشته شود که انتظار می‎رود تصویب شود .

در کوبا داشتن ملک خصوصی رسمی می‎شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایانا، این کشور بنا بر قانون اساسی جدید برای نخستین بار در شش دهه گذشته رسما داشتن ملک خصوصی را به رسمیت می‎شناسد.

    با به روی کار آمدن حکومت کمونیستی فیدل کاسترو در سال 1959 خرید و فروش ملک در کشور ممنوع شد که تا سال 2011 این ممنوعیت پا بر جا بود. هر چند به طور رسمیت داشتن ملک خصوصی به رسمیت شناخته نمی‌شد.

    قرار است هفته آینده قانون اساسی جدید کوبا در پارلمان به رای گذاشته شود که انتظار می‎رود تصویب شود.سپس پیش نویس قانون اساسی در ماه‌های آینده به همه‌پرسی عمومی گذاشته می‎شود.

    محدود ساختن دوره ریاست‌جمهوری و به رسمیت شناختن حق ازدواج برای همجنس‌گرایان از دیگر اصلاحاتی است که در قانون اساسی جدید گنجانده شده است.

    با این حال بار همچنان بر روی اقتصاد دولتی در قانون اساسی تاکید شده است. در قانون اساسی جدید همچنان تاکید شده است که هر اصلاحاتی باید با توجه به "اصل غیرقابل بازگشت بودن نظام سوسیالیستی" در این کشور مد نظر قرار داده شود.

    در صورتیکه این قانون اساسی تصویب شود و در همه‌پرسی رای آورد، جایگزین قانون اساسی فعلی خواهد شد که در سال 1976 توسط حزب حاکم کمونیست تصویب شد.

    آخرین بازنگری قانون اساسی به سال 2002 باز می‌گردد که در آن همچنان بر نظام سوسیالیستی تاکید شده است.

    در قانون اساسی پیشنهادی جدید، همچنان حزب کمونیست به عنوان حزب حاکم شناخته می‌شود اما اختیارات ریاست جمهوری محدود خواهد شد؛ از جمله دوره ریاست جمهوری به دو دوره پنج ساله محدود می‌شود و بخشی از قدرت رئیس‌جمهور به نخست وزیر محول خواهد شد.

    فدیل کاسترو و رائول، برادرش در مجموع نزدیک به 60 سال در راس هرم قدرت کوبا حکومت کردند.

    حدود دو ماه پیش میگل دیاز-کانل، معاون رائول کاسترو به عنوان رئیس جمهور جدید کوبا سوگند یاد کرد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته با لغو احکام باراک اوباما درباره کوبا، محدودیت‌های سفر و تجارت با کوبا را دوباره وضع کرد. هرچند از سرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک که در ماه‌های پایانی دوران آقای اوباما با بازگشایی سفارت‌های دو کشور آغاز شد را متوقف نکرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار