مدیران خودروعصر اعتبار

۱۳۰۰ میلیارد تومان وام مسکن در مناطق زلزله زده پرداخت شد

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت به ۲ بخش مسکن و اشتغالزایی مناطق زلزله زده تسهیلات بانکی می دهد، گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون در بخش مسکن پرداخت شده است.

۱۳۰۰ میلیارد تومان وام مسکن در مناطق زلزله زده پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: در پرداخت تسهیلات بخش مسکن مناطق زلزله زده وضعیت مطلوبی داریم اما در بخش اشتغالزایی وضعیت خوب نیست.

    او با بیان اینکه در بخش مسکن 98 هزار پرونده به بانک معرفی شده است، گفت: از این تعداد 89 هزار پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

    او گفت: اکنون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 11 هزار و 500 نفر در بخش ساخت و ساز مشغول فعالیت هستند.

    ** پرداخت 220 میلیارد ریال در بخش اشتغال

    استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از روند پرداخت تسهیلات در بخش اشتغالزایی مناطق زلزله زده راضی نیستیم، گفت: تاکنون 220 میلیارد ریال پرداخت شده که این رقم باید بیشتر باشد.

    بازوند، وثیقه ها و سخت گیری بانک ها در این مورد را یکی از موانع اصلی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دانست و افزود: انتظار داریم بانک ها در پیوند با وثیقه ها سخت گیری نکنند و به شتاب در روند پرداخت ها کمک کنند.

    ** تلاش برای فعال کردن پروژه پالایشگاه آناهیتا

    استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری های مستمر برای فعال کردن پروژه پالایشگاه آناهیتا اشاره کرد و گفت: مجوزهای لازم برای فعال کردن این پروژه اخذ شده و امیدواریم به زودی شاهد شروع فعالیت اجرای آن باشیم.

    بازوند با بیان اینکه فعال کردن این پروژه به سرمایه گذاری بیش از 12 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، افزود: این طرح از 10 سال گذشته تاکنون راکد است و مردم انتظار فعال کردن آن را دارند.

    وی با اشاره به اینکه سهام داران پروژه و همچنین بانک های حامی آن مشخص شده است، گفت: شرکت شستا و صندوق بازنشستگی کشور سرمایه گذار این پروژه هستند و 11 بانک کشور با محوریت بانک ملی نیز قرار است از آن حمایت مالی کنند.

    وی اظهار داشت که قرار است سهم صندوق بازنشستگی کشور به وزارت نفت منتقل شود اما بروکراسی در وزارت تعاون مانع این اقدام شده و از پنج ماه پیش این انتقال صورت نگرفته است.

    ** طرح آمایش زودتر تصویب شود

    استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود از طولانی شدن روند اجرای طرح آمایش سرزمین در استان انتقاد کرد و گفت: با وجود اختصاص 13 میلیارد ریال اعتبار، این طرح هنوز به تصویب نرسیده است.

    بازوند با اشاره به اینکه این طرح از چهار سال قبل قرار بود تصویب شود، افزود: در راستای اجرای طرح ها باید با جدیت برخورد کرد.

    او گفت: سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به استانداری اعلام کرده که طرح آمایش در استان کرمانشاه اجرا نشده و این جای تاسف دارد.

    او از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتقاد کرد و گفت: این سازمان باید موتور محرک استان باشد و برای مسائل و مشکلات استان وقت بگذارد.

    وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده درخواست 19 هزار فقره وام قرض الحسنه کرده ام که با مخالفت یکی از مدیران میانی سازمان برنامه و بودجه مواجه شده ایم در حالی که این وام از محل سپرده های مردم در بانک ها پرداخت می شود و نباید با پرداخت آن مخالفت شود.

    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار