مدیران خودروعصر اعتبار

در چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی صورت گرفت:

تصویب ۱۰ مصوبه در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار

عصر ساختمان- مصوبات چهل و پنجمین جلسه از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان طی ۱۰ بند اعلام شد.

تصویب ۱۰ مصوبه در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به دبیری هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور استاندارزنجان، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم دشتی و تنگستان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و نیز اعضای محترم ستاد در تاریخ 05/04/1397برگزار شد.

    عشایری در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، دستور کار جلسه را اعلام کرده و در ادامه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان توسط مسئولان استانی و شهرستانی ارائه شد.

    در پایان پس از اظهار نظراعضاء ستاد، موارد مطرح شده در قالب مصوبات ذیل جمعبندی شد:

    مصوبات جلسه:

    1- مقرر شد ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان در اسرع وقت کلیه مصوبات پیشنهادی را در قالب برنامه اقدام مشترک و تعریف شهرها و محله‌های هدف و سهم و نقش دستگاه‌های عضو با تعیین اهداف کمی و کیفی به منظور حمایت اهرمی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کلیه دستگاه‌ها به دبیرخانه ستاد ملی ارسال نماید.

    2- مقرر شد مشکلات زیرساختی و زیست محیطی شهر زنجان از جمله ساماندهی زنجان‌رود، عدم اتصال فاضلاب به شبکه شهری و ورود فاضلاب به زنجان‌رود، بالا آمدن آ‌ب‌های زیرسطحی در برخی مناطق شهر زنجان و جابجایی دکل‌های برق واقع در مناطق مسکونی از طریق وزارت نیرو با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری شهر زنجان در دستور کار قرار گرفته و نتایج عملیاتی آن در ستاد ملی و استانی بازآفرینی شهری گزارش شود.

    3- تدوین و اجرای برنامه انتقال زندان شهر زنجان توسط سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری و ستاد بازآفرینی استان زنجان و همچنین تدوین و اجرای برنامه انتقال پادگان تیپ 216 زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر زنجان با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداری و شهرداری زنجان به تصویب اعضای ستاد ملی بازآفرینی رسید.

    4- مقرر شد تهیه طرح گردشگری زنجان رود (مابین سه پل تاریخی) و نیز تهیه طرح مرمت و احیای بازار تاریخی زنجان و همچنین سبزه میدان شهر زنجان توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت نیرو، شرکت بازآفرینی شهری ایران، استانداری و شهرداری زنجان در دستور کار قرارگیرد.

    5- تهیه طرح بازآفرینی شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار و کمک به عملیات اجرایی آنها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران (اداره کل راه و شهرسازی استان) شهرداری شهرهای مذکور و با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرارگیرد.

    6- با توجه به نرخ بالای بی‌سوادی استان نسبت به کشور، مقرر شد وزارت آموزش و پرورش مطالعات لازم در خصوص انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرها و محلات هدف استان را انجام و اجرایی نماید.

    7- مقرر شد سند بازآفرینی شهری استان زنجان توسط استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری دستگاههای عضو ستاد و شهرداری شهرهای استان تهیه واجرایی شود.

    8- مقرر شد در صورت انجام زیرسازی محور سلطانیه- معبد داشکسن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا شهرداری یا هرگونه منابع استان، قیر رایگان برای محور مذکور توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

    9- مقرر شد کارگروه وقف ذیل ستاد ملی بازآفرینی استان زنجان نسبت به بررسی املاک و اراضی وقفی استان و نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با همکاری استانداری، سازمان ثبت اسناد و املاک و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به نحوه تعیین تکلیف وضعیت املاک و اراضی در اختیار در شهرهای استان با مالکیت نهادهای عمومی اقدام و گزارش عملکرد در ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه شود.

    10- کلیه اراضی دولتی و شهرداری واقع و یا همجوار محلات هدف بازآفرینی شهری توسط ستاد بازآفرینی شهری استان (استاندار و دبیر ستاد) شناسائی و معرفی شود تا مطابق آئین‌نامه اجرایی ماده (6 (قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سازمان ثبت اسناد استان نسبت به تغییر نمایندگی دستگاه به شرکت بازآفرینی شهری ایران بابت تحویل به توسعهگران مطابق مصوبه مورخ 30/2/97 هیئت وزیران اقدام نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو