مدیران خودروعصر اعتبار

اکران طرح برگزیده پهنه جنوبی دریاچه چیتگر در شورای شهر

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد طرح برگزیده مسابقه طراحی پهنه جنوبی دریاچه چیتگر توضیحاتی را ارائه کرد.

اکران طرح برگزیده پهنه جنوبی دریاچه چیتگر در شورای شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در شورای شهر تهران به تشریح مسابقه اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم شهر را نفروشیم نیازمند آن هستیم که از این قبیل پروژه‌ها حمایت کنیم.

    وی با بیان اینکه هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که مسابقه پل طبیعت بر روی اراضی عباس آباد به این مقدار مورد توجه و استقبال مردم قرار گیرد، گفت: بر همین اساس تلاش کردیم برای طراحی پهنه جنوبی دریاچه چیتگر از نظرات جامعه مهندسان و طراحان استفاده کنیم.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه نیمه شمالی دریاچه با وجود رستوران و ... مورد استقبال مردم قرار گرفته اما نیمه جنوبی دریاچه هنوز مورد غفلت قرار گرفته است،‌ گفت: با احداث بزرگراه حکیم امکان اتصال پارک چیتگر و دریاچه فراهم شده است و پتانسیل استفاده از پهنه جنوبی دریاچه را افزایش داده است به همین دلیل در خرداد ماه امسال مسابقه طراحی پهنه جنوبی دریاچه چیتگر آغاز و از میان 20 طرح، پنج طرح انتخاب شدند.

    وی با بیان اینکه تیم داوران تقریبا همان افرادی بودند که در هیات داوری پل طبیعت قرار داشتند، گفت: دسترسی آرام و ایمن، قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایجاد فضای مناسب، توسعه محور پیاده و ایجاد فضاهای آرام و ... از اهداف این مسابقه بود که نهایتا طرح آرش مظفری برگزیده شد.

    حناچی با بیان اینکه نگاه‌های اینچنینی به شهر سبب می‌شود که مردم به قدری از فضاهای پر ازدحام دور و به پروژه‌های مردم محور سوق داده شوند، گفت: این طرح تایید شده است اما در مرحله ایده است و باید به کمیسیون ماده پنج رفته تا بتواند مجوزهای لازم را اخذ کند و بعد از آن فراخوان عمومی برای جذب سرمایه گذار منتشر می‌شود و این مجموعه‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌های اجرا به سرعت تامین می‌شود و البته این ایده در مرحله ابتدایی است و باید پرونده به کمیسیون ماده پنج ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار