مدیران خودروعصر اعتبار

ترمینال سلام به حج امسال نرسید

عصر ساختمان- معاون عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) علت آماده نشدن ترمینال سلام این فرودگاه برای حج امسال را توقف عملیات اجرایی ساخت ترمینال به دلیل بارندگی های بهار عنوان کرد.

ترمینال سلام به حج امسال نرسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی رستمی درباره عملیات حج تمتع امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: اولین گروه حجاج از چهارشنبه 27 تیرماه از این فرودگاه به جده اعزام می شوند که اولین پرواز ساعت 7:10 صبح انجام می شود.

    وی ادامه داد: پروازهای رفت حجاج تا 24 مرداد ادامه خواهد داشت. حجاج در این مدت با 93 پرواز به سرزمین وحی منتقل می شوند که از این تعداد 65 پرواز را ایران ایر و 28 پرواز را ایرلاین سعودی انجام خواهد داد.

    به گفته معاون عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی: 25 هزار و 250 نفر در عملیات رفت حجاج از فرودگاه امام خمینی به عربستان پرواز خواهند داشت. 16 هزار و 225 نفر را ایران ایر منتقل می کند و 9 هزار نفر از طریق ایرلاین سعودی به این کشور سفر خواهند کرد.

    رستمی با بیان اینکه 7 استان در مجموع با زوار استان تهران از فرودگاه امام خمینی به عربستان اعزام می شوند، اظهارداشت: پروازهای برگشت نیز از سوم شهریور 97 آغاز می شود و تا 24 شهریورماه ادامه می یابد.

    وی تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی در پروازهای برگشت پذیرای 26 هزار و 970 نفر از حجاج خواهد بود که از این تعداد 17 هزار و 820 نفر را ایران ایر به تهران منتقل خواهد کرد و 9 هزار و 150 نفر را ایرلاین سعودی جابجا می کند.

    عضو هیئت مدیره فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه ترمینال یک این فرودگاه کل عملیات پروازهای حج در مسیر رفت و برگشت را بر عهده دارد، افزود: بخشی از ترمینال جداسازی و برای حجاج اختصاص داده شده است که در این بخش از فرودگاه تدابیر و امکانات ویژه ای برای حجاج در نظر گرفته شده است.

    وی درباره علت نرسیدن ترمینال سلام به عملیات پروازهای حج تمتع امسال تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث ترمینال سلام قدری با کندی انجام شد چرا که در زمستان سال گذشته و بهار امسال بارندگی زیادی در محل استقرار این ترمینال صورت گرفت که سبب توقف ساخت و ساز این ترمینال شده بود. به گونه ای که یک روز در میان در بهار امسال در فرودگاه امام خمینی بارندگی داشتیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار