مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

هدر رفت بیش از ۹۰ درصد انرژی در ۲۲ میلیون خانه

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، از هدر رفت انرژی در سازه ها انتقاد کرد و گفت:باید ساختمان های پر مصرف را مورد بازبینی قرار داد و برای رسیدن به این مهم دولت باید به صورت یک الزام به آن بپردازد.

هدر رفت بیش از ۹۰ درصد انرژی در ۲۲ میلیون خانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی درباره چگونگی در صرفه جویی در انرژی در ساختمان ها، گفت: متاسفانه به این موضوع کم توجهی شده تا جایی که اکنون بی توجهی به این امر مشکلاتی را پدید آورده است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون ساختمان هایی که قرار است از این به بعد ساخته شوند مورد بحث است اما مشکل عمده وجود بیش از 22 میلیون واحد از قبل ساخته شده است که 90 درصد آن بر مبنای ملاحظات مصرف بهینه انرژی ساخته نشده است.

    رجبی به راهکارهایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: اکنون سازمان نظام مهندسی بر این اساس مقرارتی را لحاظ کرده تا با اتخاذ راهکارهایی بتوان ساختمان های مهم و پرمصرف را پایش کرده و همزمان مورد بهینه سازی انرژی قرار دهیم.

    وی ادامه داد: در این زمینه باید ساختمان های پر مصرف را مورد بازبینی قرار داد و برای رسیدن به این مهم دولت باید به صورت یک الزام به آن بپردازد.

    وی ادامه داد: مسئولیت دولت در این زمینه بسیار سنین است زیرا اقدام بهینه سازی انرژی در سازه باید در ساختمان های دولتی ابتدا آغاز شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری مصرف بهینه انرژی در ساختمان های جدید، تصریح کرد: در این زمینه باید به سمت مصرف انرژی با لحاظ کردن کدهای ساختمانی یا کدهایی در طراحی و رعایت در اجرا پیش برویم.

    رجبی با اشاره به جلسه روز ذشته شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، گفت: در این جلسه مقرر شد در همه سازمان ها کمیسیونی تحت عنوان انرژی تشکیل شده تا نحوه عملکرد و وظایف سازمان ها در غالب دستورالعمل ها به اجرا در آید لذا در سال جاری قرار است آن را به عنوان یک بحث جدی در دستور کار قرار دهیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بهره گیری ظرفیت های دستاه های متولی در زمینه انرژی، گفت: باید در حوزه بازرسی ، طراحی و اجرا اقداماتی برای بهینه سازی مصرف انرژی صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار