مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

نوسازی ساختمان های قدیمی راهکاری برای بهینه سازی انرژی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت نوسازی ساختمان های قدیمی با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی تاکید کرد.

نوسازی ساختمان های قدیمی راهکاری برای بهینه سازی انرژی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با تاکید بر ضرورت توجه انبوه سازان و همچنین افراد در ساخت و ساز ها به مبحث ١٩ مقررات ملی ساختمان، گفت: متاسفانه در ساخت اغلب واحدهایی که بیش از ١۰ الی ١5 سال از عمر آن ها می گذرد به این مبحث توجه نشده است.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سازه های جدید انطباق با قوانین نظام مهندسی و همچنین مباحث مهم ضرورتی انکارناپذیر است، افزود: با سخت گیری هوایی که از سوی شهرداری ها و همچنین سازمان نظام مهندسی اعمال می شود اکنون کمتر ساختمانی در کلان شهرها فاقد استانداردهای لازم است.

    هدر رفت منابع در ساختمان ها بیشترین هزینه ها را به کشور تحمیل می کند

    وی با تاکید بر اینکه هدر رفت منابع در ساختمان ها بیشترین هزینه ها را به کشور تحمیل می کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی سخت گیری در نحوه ساخت و سازها و همچنین بهسازی واحدهایی از قبل ساخته ضرورتی غیرقابل انکاری است.

    بت کلیا با تاکید بر اینکه دولت با ورود به موضوع نوسازی و بهسازی واحدهای قدیمی در راستای کاهش مصرف انرژی در آن ها سرمایه گذاری برای سال های آتی کرده است، گفت: در کشورهای پیشرفته در سازه ها از کمترین میزان انرژی استفاده می شود که این موضوع خود عاملی برای توسعه آن ها با تحمیل هزینه های ناچیز به دولت شده است.

    وی با بیان اینکه دولت باید در طی برنامه زمان بندی شده بهینه سازی انرژی در سازه ها را پیگیری کند، افزود: ایجاد فشارهایی برای رعایت مبحث ١٩ مقررات ملی ساختمان در سازه های

    قدیمی باید از سوی دولت صورت بگیرد در غیر این صورت هر ساله مبالغ کلانی از دست می رود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در هم اندیشی با مسئولان مربوطه بر ضرورت بهینه سازی انرژی در سازه ها تاکید کرده و حتی با اعلام آمادگی برای وضع قوانینی در این حوزه پیش قدم شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارایه یارانه از سوی دولت به واحدهایی فرسوده در راستای نوسازی و بهینه سازی انرژی در آن ها می تواند روند این مهم را در کشور تسریع کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار