مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن اعلام کرد:

ساخت و سازهای مناطق زلزله زده کرمانشاه طبق برنامه

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن از روند مطلوب ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و افزود: ساخت و ساز در این مناطق طبق برنامه در حال انجام است.

ساخت و سازهای مناطق زلزله زده کرمانشاه طبق برنامه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس علیرضا تابش در نشست خبری امروز (20 تیر) با اشاره به ارزیابی وضعیت 112 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 67 هزار  واحد تعمیری و 43 هزار احداثی هستند. تاکنون 82 هزار واحد از این تعداد عقد قرارداد شده که 53 هزار واحد در بخش تعمیری و 29 هزار واحد در بحث احداثی است و روند عقد قرارداد سایر واحدها نیز ادامه دارد.

    کار تعمیر 43 هزار واحد به پایان رسید/ ساخت 5000 واحد تا پایان تیرماه

    وی خاطرنشان کرد: از مجموع 53 هزار واحد تعمیری عقد قرار داد شده کار تعمیر 45 هزار واحد به اتمام رسیده و کار تعمیر هشت هزار واحد باقی مانده نیز به زودی پایان می‌یابد.

    تابش یادآور شد: از مجموع 29 هزار واحد احداثی عقد قرارداد شده در شهرها و روستاها نیز تاکنون کار آواربرداری 30 هزار واحد انجام شده، 28 هزار واحد پی کنی شده، 21 هزار واحد بتن ریزی صورت گرفته، 15 هزار واحد نصب اسکلت انجام شده و 10 هزار واحد نیز اجرای سقف شده و در  500 واحد نیز اقدامات پایانی انجام شده و تا پایان تیرماه کار احداث پنج هزار واحد در شهرها و روستاها به پایان می رسد.

    توزیع 1000 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در مناطق زلزله زده

    رییس بنیاد مسکن از پرداخت 806 میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان خبر داد و افزود: تاکنون 443 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای احداثی و 365 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تعمیری پرداخت شده است. همچنین تاکنون 150 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شده که با این رقم در مجموع تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض بین زلزله زدگان توزیع شده است. علاوه بر این موارد نقدی، حدود 150 میلیارد تومان نیز در قالب خدمات به زلزله زدگان ارائه شده که شامل توزیع سیمان رایگان، آواربرداری، نقشه کشی، پی کنی و هزینه های صدور پروانه است.

    تابش به تشریح ارقام دقیق کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارائه شده به زلزله زدگان هم پرداخت و افزود: در شهرهای مناطق زلزله زده به هر واحد تخریبی 40 میلیون تومان تسهیلات احداثی، شش میلیون کمک بلاعوض احداثی، 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود که مجموع این ارقام 58 میلیون تومان است.

    وی افزود: علاوه براینها معادل 13 میلیون تومان خدمات و مصالح از جمله سیمان رایگان، هزینه آواربرداری و نظارت و نقشه و ... برای هر واحد احداثی در نظر گرفته شده که مجموعا با تسهیلات و کمک های بلاعوض، هر واحد احداثی حدود 71 میلیون تومان دریافت می‌کند.

    تابش تصریح کرد: در روستاها نیز مجموع این موارد مبلغی در حدود 55 میلیون تومان است که شامل 30 میلیون تومان تسهیلات احداثی، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض احداثی، 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی، دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و موارد سیمان رایگان و نقشه و ... است.

    تابش با مطلوب خواندن روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، گفت: همه چیز طبق برنامه در حال انجام است و طبق برنامه 12 هزار واحد احداثی در روستاها تا پایان شهریورماه یا نهایتا اواسط مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

    وی افزود: روند تعمیر و نیز ساخت و ساز در شهرها هم طبق برنامه در حال انجام است. یکی از عوامل موثر در پیشرفت ساخت و سازها مشارکت مردمی است که بدون این مشارکت قطعا نمی‌توانستیم به این حد از پیشرفت برسیم.

    گرانی مصالح تاثیر  چندانی بر روند ساخت و سازها ندارد/ فشاری متوجه مردم نیست

    رییس بنیاد مسکن در خصوص تاثیر گرانی قیمت مصالح ساختمانی در روند ساخت و سازها گفت: قطعا این افزایش قیمت مصالح بی تاثیر نیست، اما در این بین فشاری متوجه مردم نیست و اگر قرار باشد سختی باشد متوجه پیمانکار است که در همین راستا نیز تدابیری اندیشیده شده و خدماتی به پیمانکاران ارائه می‌شود که کار را با قیمت کمتر پیش ببرند.

    وی افزود: در تامین مصالح ساختمانی اولویت با ظرفیت های موجود در منطقه است، اما وقتی قیمت عرضه این مصالح بالا باشد نمی‌توان کار را خواباند و از جای دیگر با قیمت ارزان تر مصالح تامین می‌شود. مواردی شاهد بویم برخی آهن فروشان منطقه از فروش آهن به خاطر افزایش قیمت آهن و امید به افزایش بیشتر قیمت آن خودداری می‌کردند و برای جلوگیری از توقف کار مجبور به تامین آهن از جای دیگر شدیم.

    تابش تصریح کرد: در برخی مصالح دیگر هم مثل سیمان که از قبل مقدار قابل توجهی بصورت رایگان توزیع شده و در بحث میله گرد و فولاد نیز دپو داشته و داریم و در مجموع افزایش قیمت مصالح تاثیر چندانی در روند ساخت و سازها آن طور که باید نداشته است.

    برای هر زلزله زده که مراجعه کند تسهیلات داریم/ ممنوعیت استفاده از "آب شرب" درساخت و سازها

    رییس بنیاد مسکن در ادامه از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات قدردانی کرد و افزود: علی رغم همه گلایه ها اما با توجه به این حجم کار  و پرداخت این میزان تسهیلات و کمک بلاعوض که تا حدود 3500 میلیارد تومان ادامه دارد و تاکنون 1000 میلیارد تومان آن توزیع شده می‌توان گفت عملکرد بانک ها جای تقدیر دارد.

    تابش تصریح کرد: هم اکنون هم در مناطق زلزله زده سقف پرداخت تسهیلات چه تعمیری و چه احداثی پُر نشده و برای هر 112 هزار واحد تعمیری و احداثی نیز تامین اعتبار شده که به مرور و با مراجعه افراد این تسهیلات پرداخت می‌شود.

    وی در خصوص ممنوعیت استفاده از آب شرب در ساخت و سازها گفت: برای ساخت بتن باید از آب با کیفیت استفاده شود و در همین راستا 35 تانکر در منطقه مستقر است که آب با کیفیت غیر قابل شرب را بین واحدهای در حال ساخت توزیع کرده و در منبع آنها تخلیه می‌کند و در ساخت و سازها از آب استاندارد و غیرقابل شرب استفاده می‌شود.

    تابش به وضعیت مستاجرین مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و افزود: مستاجرینی که زمین داشته باشند و بتوانند پروانه ساخت بگیرند می‌توانند از همان تسهیلات احداثی مناطق زلزله زده (30 میلیون تومان در روستا با کارمزد چهار درصد و 40 میلیون تومان در شهر با کارمزد پنج درصد) برخوردار شوند.

    این مسئول در خصوص کمک ها و فعالیت سلبریتی‌ها در مناطق زلزله زده نیز گفت: هیچ پولی از این افراد در اختیار ما قرار نگرفته و هر کدام از این افراد بخواهند در امر ساخت و ساز مسکن وارد شوند باید با بنیاد مسکن هماهنگ کنند که در این راستا علی دایی کار ساخت 70 واحد مسکونی در روستایی را شروع کرده تا کار تکمیل این واحدها را که با تسهیلات و کمک بلاعوض بنیاد مسکن ساخته شده را انجام می‌دهد.

    تابش تصریح کرد: صادق زیباکلام هم قرار شده کار ساخت فرهنگسرایی را انجام دهد که تاکنون کاری انجام نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار