مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تامین مسکن اقشار ضعیف در اولویت باشد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه دهک های پایین جامعه بیشترین لطمه را از بی برنامه گی در حوزه مسکن متحمل شده اند، گفت: کمبود بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

تامین مسکن اقشار ضعیف در اولویت باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با اشاره به آمار منتشره در خصوص وجود بیش از 3 میلیون زن بی سرپرست در کشور که عمده مشکل آن ها تامین مسکن است، گفت: متاسفانه دولت هیچ برنامه مشخصی در حوزه مسکن نداشته و اقشار ضعیف جامعه در این حوزه بیشترین ضرر ممکن را متحمل شده اند.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید 150 هزار واحد مسکونی در روستاها و 200 هزار در شهرها ایجاد کند، افزود: تولید مسکن تکلیف دولت در برنامه ششم توسعه بوده که هنوز اجرایی نشده است.

    دهک های پایین جامعه بیشترین لطمه را از بی برنامه گی در حوزه مسکن متحمل شده اند

    وی با تاکید بر اینکه دهک های پایین جامعه بیشترین لطمه را از بی برنامه گی در حوزه مسکن متحمل شده اند، تصریح کرد: متاسفانه نیاز اصلی جامعه به مسکن برای اقشار ضعیف جامعه از جمله زنان بی سرپرست است که متاسفانه دولت اعتقادی به تولید مسکن ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اطلاعات درستی از میزان نیاز کشوربه مسکن در اختیار دولت قرار ندارد، گفت: دولت معتقد است 2میلیون و500 هزار واحد مسکونی خانه در کشور وجود دارد که این اطلاعات صحیح است؛ اما این واحدها لوکس بوده از این رو این خانه ها نمی توانند نیاز جامعه را رفع کنند.

    تولید مسکن مطالبه جدی مجلس از دولت است

    رضایی با انتقاد از تعلل دولت در ارایه طرح جامع مسکن، افزود: مطالبه اصلی نمایندگان به ویژه کمیسیون عمران آن تلاش بیشتر برای تولید مسکن در کشور است تا به این ترتیب توازن میان عرضه و تقاضا برهم نخورد.

    وی با بیان اینکه نسبت به عملکرد دولت در حوزه مسکن به شدت منتقد هستیم، تصریح کرد: ورود کمیسیون عمران مجلس در بحث ایجاد سامانه قیمت گذاری مسکن یکی از راهکارهایی بوده که در حوزه ساماندهی وضعیت مسکن پیگیری شده است.

    قیمت گذاری مشخصی در حوزه مسکن نداریم

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران با همکاری کارشناسان امر و متخصصان مرکز پژوهش های مجلس در پی کمک به دولت در حوزه تنظیم بازار است، گفت: متاسفانه نبود قیمت گذاری مشخص در حوزه مسکن و اجاره دست دستگاه های نظارتی را برای برخورد با گرانفروشی بسته است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت مکلف است علاوه بر تولید مسکن بر وضعیت قیمت ها نیز دراین حوزه نظارت داشته باشد، افزود: متاسفانه تلاطم فعلی بازار مسکن و همچنین کمبود بیش از 3 میلیون واحد مسکونی در کشور مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار