مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت افزایش تولید مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وضعیت بازار معاملات و اجاره بهای مسکن انتقاد کرد.

ضرورت افزایش تولید مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی درباره وضعیت بازار مسکن، گفت:در سال 97 قیمت ها در بخش مسکن با رشد قابل توجهی روبرو شده که عملا خرید خانه را برای اقشار با درآمد متوسط با چالش اساسی روبرو کرده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از دلایل رکود در بخش مسکن در سال های گذشته عدم تناسب قیمت مسکن با درآمد بسیاری از خانوارهای کشور بوده است و در صورتی که رشد قیمت مسکن در ماه های اخیر تعدیل نشود پیش بینی می شود تا سال آینده بازار با رکود عمیق روبرو شود.

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:جانمایی برای ساخت مسکن مهر در بسیاری از شهرها صحیح نبود و این انتظار وجود داشت که بعد از پروژه ساخت مسکن مهر، ساماندهی بازار مسکن با بکارگیری طرح های بهتر بصورت مطلوبی انجام شود چرا که با توجه به جمعیت جوان کشور، باید میزان عرضه و تقاضا متعادل شود.

    رشد نامتوازن دستمزدها در برابر گرانی های بازار مسکن

    انارکی محمدی با بیان اینکه وام مسکن تنها صرف میزان گرانی خانه می شود،  تصریح کرد:در سال 97 دستمزد کارگران و کارمندان با افزایش محدود روبرو شد این در حالی است که قیمت مسکن و اجاره بها با رشد قابل توجهی روبرو شده که این موضوع باعث ایجاد فشار اقتصادی به خانوارها شده است.

    وی ادامه داد:در حال حاضر یک زوج تهرانی برای استفاده از تسهیلات بانکی خرید خانه در صورت عدم سپرده گذاری بانکی مجبور هستند که اوراق تسهیلات مسکن خریداری کند بطور مثال برای اخذ وام 120 میلیون تومانی مسکن در شهر تهران باید حدود 17 میلیون تومان هزینه خرید اوراق شود این در حالی است که علاوه بر هزینه اوراق باید سود وام نیز تسویه شود که در مجموع شرایط سختی است. 

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بخش مسکن به برنامه بلندمدت و کوتاه مدت نیاز دارد تا تولید با تقاضا متناسب شود در این راستا باید وام های بانکی بیشتر به بخش تولید سوق داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو