مدیران خودروعصر اعتبار

سنگ جدید پیش‌ پای متقاضیان مسکن مهر

عصر ساختمان:در حالی خردادماه سال گذشته نصبیات (کولر، کابینت و پکیج) تعدادی از واحدهای مسکن مهر پرند حذف شده بود که خبر می‌رسد شرکت عمران این شهر برای تحویل این واحدهای ناقص از متقاضیان تعهد محضری می‌گیرد.

سنگ جدید پیش‌ پای متقاضیان مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، 10 ماه پیش یعنی اواخر خردادماه سال گذشته بود که شماری از متقاضیان مسکن مهر از تحویل ناقص واحدها خود در شهر پرند خبر دادند. بر این اساس با تفاهم بین شرکت عمران پرند و سازنده نصبیات واحدهای مسکن مهر شامل کولر، کابینت و پکیج حذف شد.

    چند ساعت پس از انتشار این خبر میرمحمد غراوی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تایید حذف نصبیات مسکن مهر کیسون این اقدام را به نفع متقاضیان دانسته و گفته بود: بر اساس تبصره ماده 4 قرارداد متقاضیان مسکن مهر کیسون اعلام شده که قیمت‌ها نهایی نیست و در زمان آماده تحویل شدن واحدها به متقاضی، قیمت‌ها نهایی مشخص می‌شود. بعد از دوره تورم و مواجه شدن با رکود و افزایش قیمت‌های مسکن مهر، روش‌هایی را به منظور کاهش قیمت‌ها برای متقاضیان اعمال کردیم که بر اساس آن، بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی توسط دولت و شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت شد.

    وی افزود: در قرارداد کیسون نصب رادیاتور، پکیج و کابینت پیش‌بینی شده بود اما بر اساس شیوه‌نامه «حذف و اضافه کارهای مازاد مسکن مهر» این موارد می‌تواند حذف یا اضافه شود. در صورتیکه وسیله‌ای مثل پکیج یا رادیاتور به بخش داخلی ساختمان اضافه شود بر اساس این شیوه‌نامه عمل می‌کنیم.

    وی تاکید کرد: تا پیش از افزایش قیمت‌ها، مبلغ اعلام شده برای پکیج یک میلیون و 100 هزار تومان بود اما این رقم الان به دو میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته که متقاضی توان پرداخت آنرا ندارد. در قرارداد مسکن مهر کیسون هم به رقم یک میلیون و 100 هزار تومان اشاره شده است.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: با این کار قیمت‌ها با حداقل‌ها قابل تحویل به متقاضیان می‌شود.

    حال پس از گذشت حدود 10 ماه در آستانه تحویل واحدهای مسکن مهر پرند متقاضیان با چالشی جدید مواجه شده‌اند. ماجرا از این قرار است که متقاضیان مسکن مهر کیسون که اغلب آنها با مشقت فراوان توانسته‌اند باقیمانده آورده خود را تامین کنند برای تحویل واحدها باید به علاوه بر اخرین واریز باز هم دست به جیب شوند.

    طبق گفته تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پرند، شرکت عمران این شهر به آنها اعلام کرده برای تحویل واحدهای طرح مهر باید با هزینه خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و تعهدنامه‌ای را تهیه کنند که در آنها درج شده واحدهای مذکور با رضایت متقاضیان بدون نصبیات تحویل می شود.

    این مسئله باعث سرگردانی متقاضیان مسکن مهر شده و آنها عنوان می‌کنند با شرایط به‌وجود آمده به دلیل هزینه حداقل 5 میلیون تومانی نصب پکیج، کولر و رادیاتور نمی‌توانند واحدهای مسکن مهر را تحویل بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو