مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی:

آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای تدوین سناریوی «تحریک تقاضا در بخش مسکن»

عصر ساختمان- رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند به دولت کمک کند و سناریوهایی برای تحریک تقاضا تدوین کند.

آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای تدوین سناریوی «تحریک تقاضا در بخش مسکن»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، فرج الله رجبی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه مسائل مهمی در جامعه ما رخ داده که توقع داریم اجرا شود، افزود: سال گذشته در شهریورماه نامه ای به آقای جهانگیری ارسال و اعلام کردم که دولت باید در حوزه مسکن، مسائل و مشکلات پیش رو را از وزاری اقتصادی و بانک مرکزی مطالبه کند قبل از اینکه جامعه مطالبه گر این بخش باشد و مداخله کند.
    وی با تاکید بر اینکه همچنین نظام بانکی کشور باید در حوزه سیاست های پولی در بخش مسکن وارد شود ادامه داد: در زمینه مسکن بخشی از سیاست ها در حوزه پولی است که بانک مرکزی باید در این حوزه ورود کند اما در بخش سیاست گذاری نیز نیاز مسکن، مخاطب و متقاضی واقعی، ارتباط بین متقاضیان صندوق پس انداز مسکن یکم و واحدهای مسکونی خالی باید مورد توجه باشد.
    رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: ما باید سیاست‌های حوزه مسکن را جمع بندی و راهبردهای جدیدی در حوزه مسکن تدوین کنیم که در این صورت علاوه بر رونق در بخش مسکن شاهد رونق اشتغال در این بخش نیز خواهیم بود. این یک راهبرد ملی است که تمام دولت باید به آن توجه کند تا از وضعیت بیکاری و رکود خارج شویم.
    رجبی ادامه داد: بسیاری از کارخانجات حوزه ساختمان مشکل نقدینگی ندارند اما مشکل این است که نمی‌توانند محصولات تولیدشده خود را عرضه و تولید کنند. اگر در حوزه مسکن برنامه ریزی نداشته باشیم امکان ندارد مشکلات حوزه بیکاری مرتفع شود.
    این مقام مسئول درباره وضعیت بودجه سازمان تاکید کرد: در سال جاری با شفافیت بیشتری اعضای شورای مرکزی بودجه ریزی می کنند و سازمان نظام مهندسی را به یک سازمان شیشه ای تبدیل خواهیم کرد؛ در این زمینه کمیته ای در شورای مرکزی ایجاد می شود تا پیشنهادات لازم را برای سازمان در راستای شفاف سازی ارائه دهد.
    رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی برای عبور از این شرایط نباید همه ما از موضع منتقد وارد شویم.
    رجبی از آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای تدوین سناریوهای سیاستگذاری در حوزه مسکن گفت: در حوزه ایجاد اشتغال، تحرک در بازار مسکن و رونق در حوزه تولیدات مسکن سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند به دولت کمک کند و سناریوهایی برای تحریک تقاضا تدوین کند.
    وی تاکید کرد: ضمن اینکه این آمادگی وجود دارد تا با وزارتخانه های اقتصادی در این زمینه همکاری کنیم. ما معتقدیم در کنار انتقاد باید به ارائه راه حل ها بپردازیم که اگر هر راه حل بتواند درصدی از مشکلات جامعه را حل کند این موضوع می تواند روزنه امید را در جامعه ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار