مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

ارایه تسهیلات ارزان عامل تعادل بخشی به بازار مسکن است

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از طرح های بدون پشتوانه دولت در حوزه مسکن انتقاد کرد و گفت: متاسفانه طرح های دولت در بخش مسکن هیچ کدام به واقعیت نزدیک نشده است.

ارایه تسهیلات ارزان عامل تعادل بخشی به بازار مسکن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص شرایط وام دهی در حوزه مسکن در سال 97 مبنی بر در اولویت قرار گرفتن بافت فرسوده و تولید مسکن میان متراژ، گفت: متاسفانه بانک ها همکاری مناسبی در حوزه ارایه تسهیلات مسکن با مردم نداشته اند.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها به جز ارایه وام صندوق مسکن یکم در سایر حوزه های مرتبط با مسکن همکاری با مردم نداشته اند، افزود: در حال حاضر عزم جدی برای عملیاتی شدن مصوبات در حوزه تسهیلات مسکن وجود ندارد.

    تسهیلات مسکن مورد استقبال متقاضیان واقع نشده است

    بدری با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات ارزان در حوزه مسکن نقش برجسته ای در تعادل بخشی به بازار دارد، تصریح کرد: بانک ها در برخی تسهیلات فعلی با توجه به شرایطی که پیش روی متقاضیان گذاشته اند مورد استقبال واقع نشده اند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن بارها در خصوص ارایه تسهیلات ارزان در حوزه مسکن به دولت تذکر داده است، گفت: متاسفانه در حوزه تولید مسکن متراژ میانی که مورد نیاز اقشار متوسط و ضعیف جامعه است عملکرد مطلوبی از سوی دولت مشاهده نشده است.

    دولت هیچ برنامه مدونی برای تولید مسکن ندارد

    بدری با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه ای برای تولید مسکن همسو با نیاز جامعه ندارد، افزود: متاسفانه این نگرانی وجود دارد که تولید مسکن میان متراژ نیز به سرنوشت طرح مسکن اجتماعی دچار شود.

    وی با بیان اینکه سال ها است که مجلس منتظر طرح دولت برای تامین مسکن آسیب پذیر است، تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی شعار دولت بوده اما هنوز هیچ لایحه ای از آن حتی در حد پیش نویس نیز به مجلس ارسال نشده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بسیاری از طرح های دولت در حوزه مسکن تنها روی کاغذ مانده و حتی فهم مشترکی از سازوکار و جزییات آن نیز میان مسئولان نیز وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو