مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه کاهش نرخ سود وام مسکن

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به برنامه‌های بخش مسکن در سال ۹۵ اعلام کرد: در سال جاری برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط تلاش می‌کنیم.

برنامه کاهش نرخ سود وام مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌و‌شهرسازی به وضعیت سپرده‌گذاری متقاضیان در بانک برای دریافت تسهیلات جدید خرید مسکن اشاره و اظهار کرد: براساس آخرین آمار، هنگام اعلام رسمی افزایش تسهیلات خرید مسکن، روزانه 135 نفر در بانک سپرده‌گذاری می‌کردند که در اسفندماه سال گذشته این رقم به 250 سپرده‌گذاری در روز رسید و در حال ارزیابی میزان استقبال و موفقیت اجرای این طرح هستیم.

    او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی که بر انجام آن تاکید داریم کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش مدت بازپرداخت اقساط آن است که تلاش می‌کنیم آن را به سرانجام برسانیم.

    مظاهریان در تشریح وضعیت بازار کنونی مسکن گفت: رکود در بازار مسکن به این معنا است که بازده اقتصادی و فعالیت در آن کاهش یافته است در حالی که ما شاهد افزایش تولید در بازار مسکن هستیم اما نکته این است که تقاضا متناسب با تولید مسکن نیست که تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی همسان کردن افزایش تقاضا و عرضه در بازار مسکن و همچنین حمایت همزمان از انبوه‌سازان و خانوارهای نیازمند مسکن است.

    این مقام مسوول در وزارت راه‌و‌شهرسازی با اشاره به تفاوت رونق بازار مسکن با رونق در بازار بورس، دلار، سکه و طلا افزود: بازار مسکن برخلاف بازار بورس، دلار، سکه و طلا که به سرعت به متغیرها پاسخ می‌دهد، روند پاسخ و واکنش سریعی ندارد. در حال حاضر ما شاهد مازاد تولید مسکن لوکس و مجلل در کشور هستیم که این تولید مورد تقاضای مردم نیست. مظاهریان ادامه داد: در سال 90، 300 هزار خانه خالی در تهران وجود داشت که براساس آمارها بیشتر آنها خانه‌های مجلل و لوکس بودند و معادل 20 میلیارد دلار سرمایه در آنها حبس شده بود. او رونق بازار مسکن را بر کاهش بیکاری موثر دانست و گفت: اگر بازار مسکن رونق بگیرد، علاوه بر تاثیری که بر کاهش بیکاری در کشور خواهد داشت به اجرای اقتصاد مقاومتی نیز کمک فراوانی می‌کند.

    مظاهریان شرایط کنونی کشور را یکی از دلایل تحرک ناکافی بازار مسکن اعلام کرد و در توضیح آن افزود: بانک‌های مقروض و کاهش قیمت نفت ازجمله شرایطی است که تاثیر بسیار مستقیمی بر بازار مسکن گذاشته است. به همین دلیل نیز باید قدرت خرید مردم طبقات متوسط و پایین را بالا ببریم و نظام بانکی است که می‌تواند در این تصمیم تاثیرگذار باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با ورود تسهیلات جدید خرید مسکن انتظار داریم متقاضیان با جیبی پرپول‌تر وارد بازار مسکن شوند و با توجه به اینکه این سپرده‌گذاری در نیمه دوم سال می‌تواند در اختیار متقاضیان قرار بگیرد پیش‌بینی می‌کنیم که با اعطای این تسهیلات به مردم بازار مسکن رونق بگیرد. او با اشاره به اینکه از خرداد سال جاری نخستین دسته از خریداران مسکن از تسهیلات جدید استفاده می‌کنند و وارد بازار می‌شوند گفت: پیش‌بینی و انتظار ما این است با توجه به اینکه در سه سال گذشته در قیمت مسکن رشدی نداشتیم در سال جاری نیز در قیمت مسکن رشدی را شاهد نباشیم و هم اکنون که بازار مسکن از حباب خارج شده بهترین زمان برای خرید مسکن خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو