مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه، لوکوموتیو خاموش مسکن را روشن کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برخی اظهارات در خصوص تداوم رکود بازار مسکن بسیار بدبینانه است، گفت: «اینکه عنوان می‌شود موتور محرکه مسکن برای همیشه از کار افتاده، پیش‌بینی بسیار ناامیدکننده‌ای است؛ چراکه با اتخاذ برخی سیاست‌ها می‌توان رونق را به بازار مسکن بازگرداند.»

وزیر راه، لوکوموتیو خاموش مسکن را روشن کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، سید بهلول حسینی، با اعلام این مطلب توضیح داد: «به طور کلی با تحریک تقاضا و اعطای وام‌های کم‌بهره می‌توان تحرکی در بازار مسکن ایجاد و به گونه‌ای، ذائقه خریداران مسکن را تحریک کرد. البته در حال حاضر، عمده بازار با رکود مواجه است.»

    این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازار مسکن به طور یک دست در رکود قرار ندارد، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، بخش بزرگ بازار در رکود است؛ ‌اما بخش دیگری رونق دارد که شامل تقاضا برای خانه‌های لوکس و گران‌قیمت است.»

    حسینی با تأکید بر اینکه برای رونق بازار و تحریک تقاضا باید تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان قرار گیرد، گفت: «به طور کلی، دو نوع تقاضا برای خرید مسکن وجود دارد. تقاضای اول، به افرادی مربوط است که از نقدینگی کافی برای خرید برخوردارند و نیازی به تسهیلات ندارند. دسته دوم، اقشار متوسط‌اند که 60 تا 70 درصد نیاز واقعی مسکن را تشکیل می‌دهند. این افراد به تسهیلات بانکی نیاز داشته و نقشی مهم در تحریک تقاضا دارند.»

    وی اضافه کرد: «اما بخشی از جامعه که جزو دهک‌های پایین درآمدی محسوب می‌شوند و بدون کمک دولت، به هیچ عنوان قادر به تأمین مسکن نیستند، بین 10 تا 15 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و لازم است این قشر با طرح‌هایی مانند مسکن اجتماعی حمایت شوند.»

    وی با تأکید بر اینکه وام‌دهی باعث تحریک تقاضا و رونق بازار می‌شود، افزود: «اینکه گفته شود برای همیشه لوکوموتیو مسکن از کار افتاده منطقی نیست؛ زیرا همواره با سیاست‌هایی خاص، امکان خروج از رکود وجود دارد.»

    این عضو کمیسیون عمران مجلس به طرح مسکن اقساطی اشاره کرد که اخیراً وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده است. سپس یادآور شد: «این طرح بسیار موثر است و چنین طرح‌های مشابهی در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و رویه‌ای مرسوم محسوب می‌شود. بر اساس این طرح، متقاضیان می‌توانند با پرداخت اقساط به جای اجاره‌بها صاحب مسکن شوند و این ابزار در جهت رونق بازار موثر و قابل دفاع است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی