مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه تونل های ترافیکی

طولانی ترین طرح تونلی پایتخت درانتظار اجرا

عصر ساختمان- عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر، توسعه تونل های ترافیکی در شهر تهران را نشانه تسلط مدیریت شهری بر دانش احداث تونل های شهری دانست.

طولانی ترین طرح تونلی پایتخت درانتظار اجرا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، کوروش شهریار که در نشست تخصصی «آشنایی با روش های حفاری تونل های ترافیکی و مترو در شهر تهران» سخن می گفت، با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای پروژه احداث تونل رسالت، کاهش چشمگیر زمان اجرای تونل های ترافیکی در سال های اخیر را نشانه تسلط مدیریت شهری پایتخت بر دانش احداث این قبیل معابر زیرزمینی دانست و یادآور شد: منابع محدود اجرای پروژه های عمرانی ایجاب می کند میزان بهره وری پروژه های تونلی از طریق توسعه استفاده از فناوری های نوین، بیش از پیش افزایش یابد.

    وی درک صحیح از علوم مکانیک سنگ و خاک و همچنین تلاش برای انتقال تجربیات و درس آموخته های فنی به نسل های آتی را زمینه ساز تعریف و پیدایش پروژه های قابل قبول در آینده دانست و افزود: ارتقای بازدهی روش های مختلف حفاری همچون روش اتریشی نیازمند بهره گیری از تجربیات سایر کشورها است.

    در این نشست مجید صادقی جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز طی سخنانی به تشریح اقدامات این سازمان در اجرای تونل های ترافیکی پرداخت. وی روش حفاری اتریشی را که طی آن مقاطع کاری ضمن تقسیم به چند مقطع کوچکتر به صورت متناوب مورد حفاری و خاکبرداری قرار می گیرند را شیوه ای مناسب برای احداث تونل در بافت آبرفتی شهر تهران دانست و اضافه کرد بومی سازی دانش احداث تونل های ترافیکی، یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شهری در این زمینه است؛ کسب راندمان بهتر نسبت به پروژه های قبلی و حداقلی شدن زمان ساخت این معابر زیرزمینی، شاهدی بر این مدعا است.

    وی ضمن تشریح مشخصات فنی تونل های هفتگانه شهر تهران، از طرح احداث تونل بزرگراه شهید شوشتری به عنوان طولانی ترین طرح تونلی پایتخت نام برد و یادآور شد این معبر زیرزمینی در صورت رسیدن به مرحله اجرا، شامل 27 کیلومتر مسیر رفت و برگشت خواهد بود.

    در نشست تخصصی آشنایی با روش های حفاری تونل های ترافیکی و مترو در شهر تهران که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد، دکتر مرتضی قارونی نیک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، دکتر کاوه آهنگری و دکتر علی نقی دهقان از اعضای هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی به بررسی نتایج پژوهشی با عنوان "مطالعه تطبیقی و مقایسه روش های مختلف اجرای تونل های شهری با تاکید بر روش های نوین" پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار