مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد‌های ثبتی

عصر ساختمان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد‌های ثبتی طی ۹ سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد‌های ثبتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد تویسرکانی با اشاره به پیشرفت‌های سازمان ثبت اسناد املاک کشور در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در یک گذر 10 ساله علیرغم اینکه تعرفه‌ها را افزایش نداده‌ایم اما درآمد سازمان ثبت افزایش چشمگیری داشته و از 300 میلیارد تومان در 9 سال گذشته امروز به مرز 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    وی با بیان اینکه این سازمان علی‌رغم محدودیت‌ها و کمبود منابع و امکانات فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است،‌گفت: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه عملکرد نمره قبولی می‌گیرد و بنده به عنوان فردی که با نوع فعالیت‌های اجرایی در کشور آشنایی دارم، می‌توانم بگویم که سازمان ثبت به عنوان یک سازمان قدیمی یکی از سخت‌ترین دستگاه‌ها برای تحول است اما خوشبختانه تغییرات خوبی را در آن شاهد بوده‌ایم.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: قطعاً افرادی که با خدمات سازمان ثبت ارتباط دارند اگر این سازمان را با 10 سال قبل مقایسه کنند می‌بینند که کیفیت ارائه خدمات به طور چشمگیری ارتقاء داشته و به گواه کارشناسان سایر کشورها فعالیت‌های ما در رابطه با ثبت شرکت‌ها در تراز پیشرفته قرار دارد.

    معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ارزیابی بانک جهانی بهبود وضعیت سازمان ثبت را نسبت به گذشته تأیید کرده است،‌گفت: در حوزه سردفتری، اتحادیه جهانی سردفتران مهر تأییدی بر فعالیت‌های ما زده و عنوان داشته که بسیاری از اقدامات ما از کشورهای پیشرفته‌ای چون فرانسه و ایتالیا بهتر است و ایران جزو کشورهایی است که به لحظه تمام اطلاعات کشور را در ارتباط با دفترخانه‌ها دارد.

    تویسرکانی با گلایه از عدم توجه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قرار بر این بود که درآمدهای این سازمان برای کاداستر هزینه شود و این طرح ظرف مدت 5 سال به نتیجه برسد اما متأسفانه دوستان معتقد هستند که فعلاً درآمدها را به آنها بدهیم تا در جای دیگری هزینه کنند.

    وی گفت:‌ این نگاه غیر راهبردی مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده و معتقدیم که اگر امور زیربنایی حل شود صدها برابر هزینه‌هایی که در کشور انجام می‌شود را سازمان ثبت جبران خواهد می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو