مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر زنجان اعلام کرد:

خیرین مدرسه‌ساز و مسکن‌ساز معاف از پرداخت عوارض

عصر ساختمان:عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خیرین مدرسه‌ساز و مسکن‌ساز در شهر زنجان به صورت کامل از پرداخت عوارض پروانه ساخت معاف شدند.

خیرین مدرسه‌ساز و مسکن‌ساز معاف از پرداخت عوارض
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، اسماعیل دویران، در خصوص تغییر عوارض ساخت و ساز در شهر زنجان برای سال جدید اظهار کرد: عوارض سال 95 در شش مورد تغییر کرد که از جمله آن بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر‌رسمی،خیرین مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز، تمدید پروانه و حذف پارکینگ است.

    وی افزود: در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر‌رسمی اراضی و ساختمان‌هایی که به حد نصاب تفکیک نرسیده‌اند در عوارض پذیره 100 درصد و در سایر عوارض مشمول 50 درصد تخفیف هستند.

    این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه به منظور تسهیل ساخت و ساز زمان تمدید پروانه را بر حسب متراژ افزایش داده‌ایم، افزود: در اراضی که به حد نصاب تفکیک رسیده‌اند 100 درصد تخفیف در عوارض پذیره و 65 درصد در سایر عوارض مشمول تخفیف هستند.

    دویران ادامه داد: برای اراضی و منازلی که  به حد نصاب تفکیک نرسیده‌اند اما اراضی مجاور را تجمیع می‌کنند، صاحبان زمین‌ها 100 درصد عوارض پذیره و 75 درصد سایر عوارض را نمی‌پردازند و فقط مشمول پرداخت 5 درصد کل عوارض شهرداری هستند.

    به گفته وی، طبق ماده 50 قانون نوسازی پیش از این فقط بافت فرسوده در تخفیف عوارض مد نظر بود اما پس از اصلاح قانون بافت ناکارآمد شهری یعنی سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز مشمول تخفیفات هستند.

    این عضو شورای شهر، مساحت بافت فرسوده شهر زنجان را 560 هکتار اعلام کرد و افزود: کوی فاطمیه، بخشی از شهرک شهداء، کوی چمران، سایان، خان‌دره، بی‌سیم و صفر‌آباد از این جمله‌اند.

    دویران با تأکید بر ضرورت توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی گفت: ستاد توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی به ریاست فرماندار و دبیری شهرداری زنجان باید فعال شود.

    وی در مورد حذف پارکینگ نیز گفت: با توجه به اینکه پارکینگ خط قرمز شهر است و باید از حذف آن جلوگیری کرد قیمت‌های حذف پارکینگ را نسبت به سال قبل واقعی‌تر کرده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی